Opgelost door POSTNL: Al een paar jaar komt de post niet de volgende dag op de juiste bestemming.

sad Opgelost
oplossing

Al een zeer lange tijd, een paar jaar, kan ik er niet meer van op aan dat mijn post een dag later op het geadresseerde adres aankomt.
Hier heb ik de afgelopen twee jaar een paar keer over gebeld maar
de laatste maanden is het alleen maar erger geworden.
Dit kan niet alleen maar komen door Corona omdat het voor Corona ook zo was.
Bovendien nemen niet zieke postbezorgers het werk over van zieke collega's.

Ik zou graag weer van PostNL op aan kunnen.
Dus vandaag een brief gepost voor 17.00 uur, morgen op het juiste adres bezorgd.
Weet ik niet. Graag zou ik meer zekerheid hebben over het op de post doen van een kaart en de aankomst van de kaart maar dat blijkt niet mogelijk. De kaart zal altijd te vroeg aankomen als ik de dagen die POSTNL aangeeft post.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van brievenbuspost. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het spijtig om te vernemen dat u al langere tijd problemen ervaart met de bezorging van brievenbuspost. Aan de hand van uw gegevens op Klachtenkompas heb ik gekeken of ik eerdere klachten van u kan vinden in het systeem, maar dat is helaas niet gelukt. Heeft u de klachten destijds wellicht onder andere gegevens ingediend? Dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik wil in ieder geval uw klacht graag (nogmaals) in behandeling laten nemen.

- Wat zijn de tussenvoegsels van uw achternaam?
    - Wat is uw e-mailadres?
    - Heeft u recent post verzonden die met vertraging is bezorgd? Zo ja, wanneer heeft u de post verzonden en wanneer is de post bezorgd?
    - Hoeveel post betreft het?
    - Naar welk(e) adres(sen) heeft u de post verzonden?
    - Vanaf waar heeft u de post verzonden? U vindt de adressen van onze brievenbussen en PostNL-punten op postnl.nl/locatiewijzer/.

Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Bedankt voor uw reactie. Naar aanleiding van uw reactie heb ik inderdaad alsnog wat contactmomenten in het systeem kunnen terugvinden. Betreffende de bezorging van TrosKompas bij uw moeder heb ik een klacht doorgegeven aan de teamleider van de afdeling postbezorging in de betreffende regio. De teamleider zal de klacht met de overige medewerkers bespreken en toezien op de kwaliteit van de postbezorging in de betreffende wijk.

De overkomstduur van post naar het buitenland is anders dan de overkomstduur van post binnen Nederland. De overkomstduur naar België is 2 tot 3 werkdagen (met priority) of 5 tot 8 werkdagen (zonder priority). Voor het Verenigd Koninkrijk geldt een overkomstduur van 2 tot 3 werkdagen (met priority) of 5 tot 7 werkdagen (zonder priority). Bij deze overkomstduur wordt geen rekening gehouden met de huidige vertragingen waarover u meer kunt lezen op postnl.nl/isa/.

U heeft al behoorlijk uitgebreid antwoord gegeven waarvoor mijn dank, maar om echt een klacht te registreren heb ik wel een concreet voorbeeld nodig met de exacte data en adresgegevens van de geadresseerde. Zou u een recent voorbeeld kunnen uitlichten aan de hand van de eerder gestelde vragen? Uiteraard kan dan in een notitie worden vermeld dat het om veel meer poststukken gaan.

oplossing
    Dank u wel voor uw reactie!

Voor het buitenland is het mij nu duidelijk dat ik die post nog eerder moet versturen.

Éen voorbeeld is de meest recente naar Belt-Schutsloot.
    Die kaart heb ik op 4 maart gepost op de Wandelbosweg in Havelte.
    Die persoon was 9 maart jarig en kreeg de kaart pas op 10 maart.
    Adresgegevens is op de Steenakkers 50.

Waar het mij om gaat is hoeveel dagen van te voren ik een kaart op de post moet doen om die kaart op tijd op het juiste adres te krijgen.
    Want ik weet het niet meer.

Ik kan blijkbaar niet meer op maandag 8 maart de kaart op de bus doen zodat deze persoon de kaart op 9 maart ontvangt.
    Of als ik de kaart had bedoeld op 10 maart de kaart op 9 maart posten voor 17.00 uur.

Met vriendelijke groet, Y. van den Berg

Bedankt voor deze informatie. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat deze verjaardagskaart te laat is aangekomen bij de geadresseerde. Mijn excuses hiervoor.

Ik kan helaas niet voor u achterhalen wat er precies mis is gegaan, zendingen die zijn verzonden zonder Track & Trace code kan ik niet traceren. Het is bij briefpost niet mogelijk om de oorzaak van de vertraging te achterhalen. Onze doelstelling is uiteraard om de post de volgende werkdag af te leveren, maar dit is geen garantie. Briefpost wordt uiterlijk binnen 5 bezorgdagen (di-za) afgeleverd. Ik heb uw klacht gerapporteerd. U zal hier geen verder bericht over ontvangen, maar we houden dit soort meldingen per postcodegebied wel in de gaten.