Opgelost door POSTNL: Al een week geen tracking informatie van USPS pakketje

content Opgelost
Hagedis

Bij een pakketje uit Amerika is het laatste tracking bericht dat het pakketje van Schiphol is vertrokken. Sindsdien is er geen bericht meer van waar dit pakketje eigenlijk is.

De trackingscode werkt niet op de tracking sites van PostNL.

Ik zou graag willen weten waar mijn pakketje is en of het nog binnen komt.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL tracht een zending binnen de overkomstduur aan te bieden. Echter is de overkomstduur enkel indicatief, helaas geen garantie. Dit is conform de overeenkomst met de afzender, de officiële opdrachtgever van de buitenlandse postdienst en PostNL.

Daarnaast kan het voorkomen dat de zending wordt gecontroleerd op waarde en of inhoud door de Douane. De Douane heeft een wettelijke bevoegdheid om een zending vast te houden, in beslag te nemen en of te vernietigen. Hierop heeft PostNL geen invloed. Daarnaast wordt er geen contact opgenomen door PostNL met een Douane. Dit is inherent aan de wettelijke bevoegdheid van de Douane.

Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de afzender. Deze kan eventueel een navraag starten via de postdienst in het land van herkomst. Enkel de afzender kan een navraag laten starten.

Desalniettemin begrijp ik dat de situatie erg vervelend is voor u.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Hagedis
Pakket is opeens binnen een dag aangekomen. Weet niet of de klantenservice hier wat mee te maken had maar is voor mij prima.