Klacht POSTNL: Als afzender wel bekend is niet een kaartje strafport toevoegen

Klachtnummer
# 388023
Gebruiker
Crest11-10
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Bij een brief kreeg ik een standaardkaartje met de melding dat er te weinig postzegels op zaten.
Daarop staat dan dat de afzender onbekend is, maar er stond wel degelijk een Huisnr en postcode op de envelop!

De oplossing

Beter opletten

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een portokaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - De betaalcode

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Graag reageer ik op uw bericht.

    De code die u meestuurt is helaas niet compleet. Er hoort nog iets voor de code te staan. Dit begint met een letter en daarna twee cijfers. Graag ontvang ik van u de volledige code. Wanneer de post verkeerde wordt gesorteerd door de sorteermachine, plakt de postbode een herstelsticker op de post om de post correct te laten sorteren. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij handgeschreven post, omdat het slecht te lezen is. Met de sticker zorgen we ervoor dat de post correct wordt bezorgd,

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Crest11-10
    Datum
    Wat betreft mijn klacht over de strafport: ik kan de code niet meer achterhalen: briefje verscheurd. Moest er te veel voor doen.
    Wat de herstelsticker betreft: jammer dat het dan dikwijls verkeerd gaat bij de sorteermachine.... want wat opvalt is dat er niks mis is met de adressering van de diverse personen ....
    En dan nog: ik verstuur echt heel veel privepost.
    Het valt dikwijls op dat wanneer ik op dezelfde dag meerdere poststukken verstuur dat de ene kaart of brief wel aankomt en de andere niet. Ik baal daar altijd vreselijk van!
    De postzegels zijn duur genoeg ( en worden volgend jaar weer duurder) dus ik verwacht een goede service.
    Vriendelijke groet, Anke
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.Jammer, maar begrijpelijk dat u deze code niet meer heeft. Zonder deze info kan ik dit echter niet meer voor u bekijken. Wanneer de sorteermachine vaker adressen niet goed kan lezen en dit handmatig hersteld moet worden, dan wordt hier intern wel naar gekeken. Ik hoop dat dit spoedig beter zal gaan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen