Klacht POSTNL: Als bezorger zelf tekenen voor ontvangst en een pakketje in de container achterlaten.

Klachtnummer
# 381870
Gebruiker
DirBet
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik had iets via internet besteld bij de Mediamarkt. Ik kreeg keurig een code om de levering te checken. Het zou de volgende dag geleverd worden er moest voor ontvangst worden getekend. Er is die dag iemand thuis geweest maar geen pakketje. Volgende code was er geleverd, er was voor getekend. Na wat bellen bleek met bezorgd te hebben op nummer 1 (woon zelf op nr. 19). Dit zou door Mediamarkt verkeerd op het pakketje zijn gezet. (op factuur staat het juist). Veel bij die buren aan de deur geweest, helemaal geen reactie. Na een week of 2 kwam de bewoner bij ons aan de deur met het pakketje en zo'n kaart dat er iets is bezorgt (meestal bij de buren). Op de kaart staat geschreven: "in blauw container !" Het pakketje was dus door de bezorger in de blauwe(papier)container gelegd die voor de woning staat. De bewoners waren op vakantie en vonden het kaartje toen zij terug kwamen. Gelukkig goed afgelopen maar ik vind het niet kunnen dat er door de bezorger wordt getekend voor ontvangst en dat het door bezorger een container wordt gelegd.

De oplossing

Wij zijn denk ik wel 30 keer bij de buren op nr. 1 aan de deur geweest maar daar werd telkens niet gereageerd. Bellen met klantenservice leverde alleen het advies op: "Wij adviseren u bij nummer 1 uw pakketje te gaan halen." Uiteindelijk ook gelukt.
Het zou toch niet moeten kunnen dat een bezorger zelf voor ontvangst van een pakketje ondertekend. Daarnaast vind ik het erg slordig dat een pakketje in een container wordt gestopt. Gelukkig is de container niet aangeboden op geledigd te worden tijden hun vakantie.
Excuus zou op zijn plaats zijn en maatregelen nemen om herhaling te voorkomen.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de wijze waarop uw pakket geleverd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is uiteraard absoluut niet de bedoeling dat de bezorger het pakketje in de blauwe container achterlaat en hier vervolgens zelf voor tekent. Mijn oprechte excuses dat dit is gebeurd.
    Ik zou hier graag een klacht voor willen registreren, maar daar heb ik nog wel de 3S-barcode van het pakketje samen met uw e-mailadres voor nodig. Kunt u mij deze gegevens toesturen?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    DirBet
    Datum
    Ik heb de onderstaande link gekregen van de Mediamarkt.
    http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace/basicsearch.aspx?lang=nl&B=3SDHWV0072813&P=5706MB

    daarin is ook de postcode verwerkt. (5706 MB.
    Het e-mailadres is dirkbetten@chello.nl

    Vriendelijke groet Dirk Betten.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb inmiddels uw klacht doorgegeven aan de teamleider van de betreffende bezorger. Deze zal er op toezien dat dit niet nogmaals gebeurt en zal passende maatregelen nemen als dit nodig is. Mijn excuses voor dit voorval.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen