Klacht POSTNL: Als er geen activiteit is, na 1 week onderzoek starten waar aangetekend stuk is gebleven.

Klachtnummer
# 310230
Gebruiker
Kluijfhout
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb 18/6/18 aangetekende brief verstuurd met T&Trace naar Canada.Tien dagen later is er weinig gebeurd:
ma 18 jun.21:58NLVerzonden naar land van bestemming
ma 18 jun.16:31NLZending is bij PostNL
ma 18 jun.16:29Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces.

Ik bel klantenservice. Pas 25 dagen na verzending kunnen ze bij Postnl onderzoek starten. Advies klantenservice is dus : wacht rustig af.
Ik heb 16,95 betaald om de brief veilig en snel in Canada op juiste adres te krijgen.
Ik wil dat eerder wordt onderzocht waar mijn brief is maar dat blijkt onmogelijk.

De oplossing

Veel eerder onderzoeken waar mijn brief is gebleven en daarna op juiste adres in Canada afleveren.
Onmiddellijk onderzoek starten. Compensatie: als hier binnen een dag niets uitkomt mij gratis alternatief aanbieden.

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kluijfhout,

    Bedankt voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat u op 18 juni een aangetekende brief heeft verstuurd naar Canada. Deze is nog niet aangekomen. Graag geef ik een reactie.

    Ik vind het spijtig om te horen dat uw brief er zo lang over doet.

    Ik wil graag met u meekijken naar de tracking gegevens. Het klopt dat er binnen 25 dagen pas een onderzoek gestart kan worden. In uw geval is dit op 13 juli. Wij houden deze termijn aan omdat poststukken binnen die termijn vaak alsnog worden geleverd. Ik wil graag even met u meekijken naar de tracking gegevens. Zou u de tracking code kunnen sturen als reactie op dit bericht?

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,
    Sannette
    PostNL
  2. Auteur
    Kluijfhout
    Datum
    Land van bestemming

    Canada

    Postcode
    V5V1H8

    3S barcode RN229356156NL
    BarcodeRN229356156NL
    ReferentieRN229356156NL
    Verzenddatumma 18 jun., 16:31
    Ontvanger
    V5V1H8
    Canada
    Verberg waarnemingen
    Tracking gebeurtenissen
    DatumTijdPlaatsStatus
    ma 18 jun.21:58NLVerzonden naar land van bestemming
    ma 18 jun.16:31NLZending is bij PostNL
    ma 18 jun.16:29Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
    Vriendelijke groet,
    Willy
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Kluijfhout,

    Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik kan zien dat de de brief Nederland heeft verlaten en nog onderweg is naar het land van bestemming. Meer informatie heb ik momenteel niet. Ik kan u enkel adviseren om het nog af te wachten, totdat deze termijn van 25 dagen is verstreken.
    Maar ik hoop natuurlijk dat de brief nog voor deze datum aan zal komen.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Kluijfhout
    Datum
    Brief kwijt!!! Svp opsporen.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Kluifhout,

    Graag start ik het onderzoek naar uw zending.
    Hiervoor ontvang ik gaarne uw e-mailadres. Deze is nodig om u een e-mail te sturen voor het onderzoek, aan de hand van deze e-mail wordt er een link gestuurd voor een navraag formulier.

    Tevens wil ik u vragen om contact op te nemen met de geadresseerde van uw zending. Onze Track&trace wordt niet altijd ondersteund in Canada, dit kan tot bovenstaande situaties leiden. Wellicht is de zending al bezorgd.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice
  6. Auteur
    Kluijfhout
    Datum
    willykluijfhout@gmail.com

    Geadresseerden in Canada hebben het nog niet ontvangen vandaag 16 juli 2018

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen