Klacht POSTNL: Als webwinkel raken er zeer regelmatig pakketjes kwijt of komen ze kapot aan.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 291449
Gebruiker
Leelavadee
Datum
18 reacties

Details

De klacht

Pakketjes niet bezorgen

De oplossing

Wel bezorgen

18 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw melding kan ik spijtig genoeg niet opmaken wat er precies aan de hand is. Graag reageer ik op uw bericht.

    U geeft aan dat pakketjes niet bezorgd worden. Gaat dit om pakketjes die u verzonden heeft of die u zou moeten ontvangen? Zijn de pakketjes voorzien van een track&trace code en zo ja; wat zijn de codes? Als het gaat om briefpost zonder code ontvang ik graag van u de namen van de afzenders en de data waarop u deze zendingen had moeten ontvangen. Als het gaat om poststukken die u verzonden heeft verneem ik graag op welke datum u dit heeft gedaan, wat de adressen van de geadresseerden zijn en via welke locatie u de poststukken heeft verzonden. Deze locatie kunt u opzoeken via www.postnl.nl/locatiewijzer
    Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding.

    In afwachting van uw reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp hieruit dat uw zending(en) niet zijn bezorgd. Ik wil graag voor u nakijken wat ik hierin voor u kan betekenen. Zou u, als reactie op dit bericht, deze code(s) door willen geven?

    Ik hoor het graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Irene
    PostNL
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Begrijp ik goed dat u van alle drie de zendingen de afzender bent?

    Volgens de informatie is het pakket met barcode 3SMYPA312274312 op 12 december bezorgd. Heeft u dit destijds met de geadresseerde kunnen controleren?

    De scans geven aan dat de pakketten met barcodes 3SMYPA661479413 en 3SMYPA569194261 nog niet bezorgd zijn en dat deze via Myparcel verstuurd zijn. Zodoende raad ik u aan om contact met hen op te nemen om hier verdere navraag naar te kunnen doen.

    Zou u voor de zendingen waarvan de inhoud kapot is aangekomen ook de barcodes mee willen sturen? Heeft u hierover al eerder contact gehad met onze klantenservice? Aan de hand van de codes kijk ik graag wat ik voor u kan doen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Hi Rene, dank voor je reactie.

    Wij hebben op 15 januari nog contact gehad met het pakketje wat op afgeleverd staat, mevrouw zegt nog steeds niets te hebben ontvangen nadat ik haar gevraagd heb bij de buren navraag te doen.

    My Parcel zegt steeds dat ze verder niets voor ons kunnen betekenen als er een pakketje op afgeleverd staat maar niet is bezorgd, (wat zeebeer regelmatig voorkomt, dan wordt het 1, 2 of 3 dagen later alsnog bezorgd) of als er een brievenbuspakketje zoek is.

    Mevrouw [gegevens verwijderd door moderator], heeft twee maal een bestelling gedaan, 29 december 3SMYPA963917485, deze is kapot aangekomen, en 24 januari 3SMYPA451528426, deze kwam als een kapotte zending aan, maar gelukkig was de inhoud nog in tact.

    U zult begrijpen dat wij het vertrouwen in PostNL wat zijn kwijtgeraakt.

    Met vriendelijke groet,
    Louisa Hof
    [gegevens verwijderd door moderator]

  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,

    Helaas is het niet mogelijk om uw eerdere bericht op "privé" te zetten. Wellicht dat u het bericht zelf nog kunt aanpassen of kunt verwijderen en nogmaals privé sturen.

    Als de zending tot op heden nog niet bij de geadresseerde is aangekomen, dan wil ik u nogmaals adviseren om contact op te nemen met MyParcel. Dat is namelijk het bedrijf waarmee u de verzendovereenkomst bent aangegaan.

    Wat betreft het pakket met de code: 3SMYPA963917485, ik begrijp dat deze beschadigd is aangekomen? Helaas is er altijd kans op beschadiging tijdens het transport. Bijvoorbeeld als uw pakket in de vervoerscontainer onderop de stapel terecht komt met zwaardere pakketten bovenop. Omdat u het pakket onverzekerd heeft verzonden, heeft u helaas geen recht op schadevergoeding van PostNL. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een schadevergoeding dan kan dat vanaf 1,65 euro extra. Wel wil ik een klacht aanmaken om de verantwoordelijke personen hierop aan te spreken. U ontvangt hiervan geen verdere reactie, maar wij gebruiken uw klacht om onze dienstverlening verbeteren. Kunt u mij daarvoor aangeven wat er precies beschadigd is geraakt?

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL
  6. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Beste Thera, er zat een ring in. Deze was plat gedrukt.
    MyParcel geeft aan verder niet voor ons te kunnen betekenen behalve de gemaakte verzendkosten te vergoeden. Wij vragen ons af waar de niet afgeleverde pakketjes nu zijn. Waarom zit er een track en trace nummer op een brievenbus pakketje als je toch niet kunt zien waar het is gebleven? Waarom staat er 'afgeleverd' op het track en trace' nummer terwijl het niet is afgeleverd?
    MVG

  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb uw klacht over de kapotte ring geregistreerd. Deze zal besproken worden met de bezorger, door de teamleider van de bezorger. U zult hier geen terugkoppeling op krijgen, maar ik ga ervan uit dat het niet weer gebeurt.

    Wat betreft het pakket wat niet is afgeleverd; soms kan het gebeuren dat er per ongeluk een verkeerde scan wordt gemaakt van het pakket. Hierdoor lijkt het dan afgeleverd, terwijl het nog niet afgeleverd is. Vaak zien we dat deze pakketten binnen twee werkdagen alsnog worden afgeleverd. Dit is natuurlijk erg vervelend, maar doordat het onverzekerd verzonden is en er hierdoor niet getekend hoeft te worden bij aflevering, kan er geen onderzoek gestart worden. Voor verdere afhandeling van uw klacht, kunt u het beste contact opnemen met My Parcel.

    Hopelijk zal het in het vervolg beter gaan. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijk groet,

    Ilse
    PostNL
  8. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Hi Ilse, 'soms' en 'per ongeluk' kan vervangen worden door 'regelmatig'. Het komt echt heel vaak voor en zeker niet zoals jij zegt 'soms'. Zo wachten wij nu op een pakketje wat dinsdag verzonden is, het is nu zaterdag.....Teleurstellend.
    MVG, Louisa
  9. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,


    Bedankt uw bericht. Mijn collega bedoelde het niet onaardig en zij wil uw probleem absoluut niet bagatelliseren. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

    Ik begrijp dat u inmiddels behoorlijk teleurgesteld bent. Heeft u de zending inmiddels ontvangen? Anders ontvang ik graag de trackingcode van het pakketje dat u afgelopen dinsdag had verwacht zodat ik met u mee kan kijken.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.


    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL
  10. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,


    Bedankt uw bericht. Mijn collega bedoelde het niet onaardig en zij wil uw probleem absoluut niet bagatelliseren. Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

    Ik begrijp dat u inmiddels behoorlijk teleurgesteld bent. Heeft u de zending inmiddels ontvangen? Anders ontvang ik graag de trackingcode van het pakketje dat u afgelopen dinsdag had verwacht zodat ik met u mee kan kijken.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.


    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL
  11. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Hi Sandra, jazeker wij zijn de laatste tijd zeer teleurgesteld in de service van PostNL.
    Wij hebben het pakketje nog steeds niet ontvangen.
    MVG, Louisa
  12. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Graag reageer ik op uw bericht.

    Klopt het dat u in afwachting bent van het pakket met barcode 3SKABA144941416? Zo ja, dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender is onze opdrachtgever en kan in deze situatie verdere navraag bij ons doen. Hopelijk wordt er dan snel meer bekend over deze zending.

    Laat het gerust weten als u nog aanvullende vragen hebt.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  13. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Beste Rene, ik heb het track en tracé nummer van de opdrachtgever, je kunt toch gewoon zeggen waar het pakket is?
    Het is al een week onderweg. Ik zal zeggen dat ze zelf contact opneemt met jullie, te zot voor woorden hoor.
    MVG
  14. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Omdat de track & trace wisselende informatie geeft is het op dit moment niet met zekerheid te zeggen waar het pakket zich bevindt. Aangezien dit te lang duurt kan er aanvullend onderzoek gedaan worden om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Dit is echter alleen mogelijk zodra de afzender contact met ons opneemt, dit omdat de afzender onze opdrachtgever is.

    Nadat het onderzoek is opgestart zullen de updates met de afzender gecommuniceerd worden, zodoende raad ik u aan om in contact te blijven met de afzender voor updates. Hopelijk heeft u dan snel meer duidelijkheid over de betreffende zending.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  15. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    De afzender heeft contact met jullie opgenomen. De postbode heeft hier vandaag verteld dat ze vorige week woensdag een pakketje voor ons moest scannen maar dat ze dat pakketje niet had en dus niet kon afgeven. Wel vreemd dat er zoveel pakketjes zoek raken bij PostNL.
    Wij horen graag zo spoedig mogelijk waar dit pakketje is gebleven. MVG
  16. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Hof,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Ik heb de gegevens voor u gecontroleerd en ik zie dat de afzender contact met ons heeft opgenomen om verdere navraag te doen naar deze betreffende zending. Omdat de updates omtrent deze navraag met de afzender gecommuniceerd zullen worden raad ik u aan om in contact te blijven met de afzender. Hopelijk heeft u dan spoedig meer duidelijkheid over deze zending.

    Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice

  17. Auteur
    Leelavadee
    Datum
    Hi Rene, Ik sta in contact met de afzender, zei zegt: "Bij Post NL staat nog steeds dat bezorgdatum vandaag is & dat het pakketje daar is. Ik heb ook verder niks meer gehoord .. Echt raar!"
    Wellicht kun je aangeven waarom mevrouw nog niets heeft vernomen?
    MVG, Louisa

  18. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Hof,

    Bedankt voor uw bericht. Ik zie dat er op 13 februari een onderzoek is opgestart voor de afzender. Mijn collega's van het onderzoeksteam nemen binnen 7 werkdagen contact met de afzender op.
    Dit is dus uiterlijk 22 februari.

    Ik wil u dan ook aanraden om contact te blijven houden met de afzender over deze situatie.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Leelavadee
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klacht niet opgelost, het zoveelste pakket wat zoek is geraakt. Zeer teleurstellend.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen