Klacht POSTNL: Altijd te laat! Vandaag nog steeds niets ontvangen

M. Burggraaff

Bijna altijd te laat. Tijdsvak verschuift ook vaak op de dag. Vandaag stond er tussen 11 en 2, toen tussen 3 en 5 en nu bijna half 7 is er nog niets. Gaat om voeding ivm allergie. Het bedrijf levert dit gekoeld af en het hoort ook de volgende dag bezorgd te zijn. Onlangs waren pakketjes over de hoge poortdeur gegooid.

Dat ze zorgen dat het tijdsvak klopt en er dan ook daadwerkelijk bezorgd wordt en er respectvoller met de paketten omgesprongen wordt. Ik heb bij niet 1 ander pakketdienst iets op te merken, maar post.nl ben ik spuugzat. Ik hoop vandaag mijn pakket nog te ontvangen.....

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap dat uw verwachting anders was en dat u teleurgesteld bent. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan.

Op onze website www.postnl.nl/directregelen ziet u op welke dag en binnen welke uren u een zending kunt verwachten. Vanaf het moment dat een zending voorgemeld wordt, door de afzender of door een postvestiging gaat het systeem er vanuit dat de zending dezelfde dag binnenkomt in het sorteercentrum. Mijn Pakket geeft vanuit de zending details aan of deze verwachting waargemaakt wordt. De ontvanger kan dan ook zien dat de pakketbezorger onderweg is. Alleen dan vindt de bezorging plaats op de verwachte dag. Op onze website geven wij zo nauwkeurig mogelijk het verwachte tijdstip van bezorging aan. De pakketbezorger is echter afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele vertragingen in de route. Als onze pakketbezorger het tijdvak niet haalt, verschijnt na vijftien minuten de volgende melding op de site: > Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren>. Als de pakketbezorger nog onderweg is kan ik niet nagaan op welk tijdstip u hem/haar kunt verwachten. Ik verzoek u dit in zo'n situatie af te wachten, de bezorging wordt uitgevoerd tot uiterlijk 21.30 uur (ma - za).

Als u niet meer thuis bent dan kan een pakket in sommige gevallen worden bezorgd bij de buren of u krijgt u een bericht, waarmee u voor 22.00 uur een nieuwe bezorgafspraak kunt regelen via onze website. Maakt u geen keuze dan wordt de zending de eerstvolgende dag (maandag t/m zaterdag) nogmaals aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus waarop staat waar u de zending kunt afhalen vanaf de eerstvolgende werkdag (maandag t/m vrijdag). Hiervoor heeft u twee weken de tijd.

Het spijt me om te horen dat een pakket over uw hoge poortdeur is gegooid. Dit is niet toegestaan. Uw pakket had zo niet bezorgd mogen worden. Mijn excuses hiervoor.

- Track&Trace-code van het pakket
    - Uw e-mailadres

M. Burggraaff
    Het gebeurt bijna dagelijks dat de chauffeur onderweg is en niet binnen het gegeven tijdvak bezorgd, het tijdvak daarna lukt het dan ook vaak niet en weet ik dat de chauffeur zich die dag niet meer laat zien. Helaas zit hier ook vaak voeding in ivm voedselallergie. Hierdoor is mijn vers brood niet meer vers. Mijn klacht gaat niet over 1x, maar over meerdere bezorgingen. Dat het een keer anders verloopt heb ik wel begrip voor, het gekke is dat dit bij pos.nl er echt bijna bij iedere bezorging wel wat is. Over de poort gegooid, te laat bezorgd, niet komen bezorgen, aanbellen en mij niet eens de tijd geven naar de deur te lopen en bij de buren aanbellen, bezorgd aangeven terwijl er niet eens iemand aan de deur is geweest (wij hebben een camera die opneemt als er aangebeld wordt, dus dat ik zogenaamd iemand gemist zou hebben is ook niet zo , overigens ook geen briefje in de bus van post.nl dan. U kan het allemaal mooi verwoorden, maar bij niet 1 ander pakketdienst hebben wij met deze ergernissen te maken. Het is bij jullie gewoon niet goed op orde, daar moet wat aan gedaan worden ipv net doen of het een eenmalig incident is.