Klacht POSTNL: Alweer loze belofte van PostNL

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 44608
Gebruiker
LaraB
Datum
6 reacties

Details

Klacht

Voor de zoveelste keer dit jaar maakt PostNL zijn belofte niet waar. Handig hoor zo'n app met track and trace en een bezorgtijden indicatie. Maar het is helemaal niets waard. Keer op keer niet. Gisteren al op de track and trace kunnen ziendat pakje vandaag (op tijd voor de kerst) bezorgd zou worden voor 19u savonds. Om hal 8 nog niks. App weer gecheckt en nu staat er ineens bezorgdag vrijdag 27 dec. Dat kan toch niet! Dat os klanten bewust om de tuin leiden. De klantenservice kan je nergens bij helpen. Vreselijke klantervarinh. En het erge is nog dat je niet voor ze kan kiezen. De website waar jebestelt bepaalt. Dus klachten worden door PostNL meteen doorverwezen naar de verzendpartij. Ik hoop dat u wel iets met deze klacht kan doen.

Gewenste oplossing

Op tijdstip zoals beloofd wordt door PostNL.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Benetreu,Wat vervelend dat uw zending niet op tijd geleverd kon worden. Uiteraard is het streven altijd, zendingen op tijd af te leveren. Echter is hebben wij rond kerst met een grote aanvoer te maken gehad en enkele storingen. Dit heeft tot onze spijt geleid tot vertragingen.U geeft echter aan dat er wel een melding is getoond in MijnPakket, dat de datum is verschoven. Het is ook de bedoeling dat dit gebeurd wanneer een tijdvak/datum niet gerealiseerd kan worden.Onze excuses voor het ontstane ongemak.Met vriendelijke groet,Francis
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    LaraB
    Datum
    Dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing van Postnl. Ik wil graag dat ze correcte informatie aan de klant gaan verstrekken over de bezorgtijden van pakjes. Post NL heeft mij afgelopen jaar diverse keren via de app (waar ze continu op tv reclame vor maken notabene) verkeerde informatie verstrekt. Als je dan vervolgens met de klantenservice belt, krijg je te horen dat de tijdstippen een 'indicatie' zijn en dat ze 'proberen' binnen deze tijdvakken te bezorgen. Dat is dus een loze belofte.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Poli,Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het erg vervelend dat de bezorger niet binnen het gestelde tijdstip van bezorging is langsgekomen. Mijn excuses hiervoor. De pakketbezorger is echter afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele vertragingen die in de route kunnen ontstaan. Heeft u de barcode van het betreffende pakket voor mij? Maak ik hier een registratie van om de bezorger op de tijdvakken te attenderen.Met vriendelijke groet,Mina
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    LaraB
    Datum
    Beste Mina, Mijn naam is geen heer/mevrouw Poli. Het track & trace nummer waar het hier om ging was 3SYENJ0691935. Het betrof een zwaar en groot pakket waarvoor we graag thuis wilden zijn. Het zou bezorgd worden op zaterdag voor 14u. Ondanks dat wij weg moesten heeft er de hele dag iemand thuis moeten blijven om dit pakket aan te nemen. De bezorger kwam pas om 5 voor 7 's avonds. Reactie bezorger: Ik heb nog meer te doen. Het had ook 9u savonds kunnen worden! We waren behoorlijk boos!
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Benetreu, Hartelijk dank voor uw gegevens. Ik begrijp dat het erg vervelend dat de zendingen niet op tijd aankomen. Ik heb een melding in ons systeem gezet ter registratie. Met vriendelijke groet,Irene
    PostNL Klantenservice
  6. Auteur
    LaraB
    Datum
    Jammer dat dit alles is dat PostNL kan doen. Ik laat echt regelmatig pakjes bezorgen en met andere bedrijven nooit problemen. Alleen met PostNL. Onvriendelijke bezorgers, onbetrouwbare informatie, aflevering honderden meters verderop bij 'buren'. Als ik PostNL was zou ik dit meer structureel aanpakken dan slechts een melding in het systeem maken. Ik hoor het zoveel in mijn omgeving, iedereen heeft er slechte ervaringen mee. Doet het goed op feestjes... Niet wat een bedrijf moet willen lijkt me.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen