Klacht POSTNL: ander afhaalpunt bij pakket uit china

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 160705
Gebruiker
Geronimo
Datum
4 reacties

Details

De klacht

ik probeer een andere afhaallocatie te krijgen indien er een pakket direct naar een afhaalpunt wordt verstuuurd

Ik hoorde van het personeel van een afhaalpunt dat pakketten uit china niet thuis wordt bezorgd maar direct naar een afhaalpunt wordt verstuurd, ik heb dit nu 3x meegemaakt het afhaalpunt is 25 minuten van mijn huis verwijderd terwijl er op 400 meter afstand er ook een afhaallocatie is via de klantenservice krijg ik alleen te horen dat pakketten naar een afhaallocatie gaan á 45 cent per minuut

De oplossing

de afhaallocatie gebruiken op 400meter van mijn huis ipv 20 minuten lopen

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kailola,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u oneens bent met afhaallocatie waar u uw zending kunt ophalen. Ik bied u hiervoor mijn excuses aan. Ik begrijp uw frustratie, echter moet ik u hier helaas in teleurstellen. Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik dit helaas niet wijzigen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice. Telefonisch zijn wij bereikbaar voor 45 cent per gesprek, ook zijn wij kosteloos bereikbaar via de chat.

    Met vriendelijke groet,

    Sarah
    PostNL

  2. Auteur
    Geronimo
    Datum
    Ik vind het vreemd dat er in de bezorgings mail wordt geschreven dat het pakket op de Dichtstbijzijnde locatie wordt bezorgd
    Zoals ik al eerder aangaf ben ik nu 40 minuten aan het lopen (heen en terug) voor 1 pakket, terwijl er op 3 minuten afstand van mij een andere afhaallocatie is. Ik ben niet de enige die hierover klaag. misschien is het een optie om de adressen en afhaallocaties een tegen het licht te houden
    maar iig bedankt voor de reactie



  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kailola,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u het oneens bent met de afhaallocatie waar uw uw zending dient af te halen. Ik begrijp dat het voor u geen praktische afstand is. Helaas kan ik, zoals mijn collega al aangaf, de afhaallocatie niet wijzigen. Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om uw zendingen af te halen. Hopelijk wordt er in de toekomst opnieuw gekeken naar de combinaties.

    Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nala
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Geronimo
    Datum
    Ik blijf het vreemd vinden dat er niet op korte termijn iets aan de afhaalocatie kan worden gedaan, het verschil tussen de ene of de andere is gewoon te groot , de dichtbijzijnde is op 5 minuten lopen en de andere 20 minuten (opgave locatiewijzer post nl) ook de oudere buren ondervinden hier veel last van

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Geronimo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen