Klacht POSTNL: Angetekende zending bij verkeerde adres achtergelaten.met een zeer verdachte handtekening.

Carmen

De postbode heeft mijn aangetekende pakket vanaf Spanje. RF259727933ES. aan de verkeerde adres bezorgd. Tenminste dat zegt hij/zij. PostNL zegt dat  mijn familie  bij Correos de klacht moet indienen anders kunnen ze er  niets aan beginnen.
Maar Correos zegt, en terecht, dat het pakket al in Nederlandsche bezit was en dat ze er niets aan kunnen doen, dat PostNL juist het onderzoek maar moet beginnen.
Kortom het is aan PostNL om een onderzoek te starten. Vandaag belde ik  met PostNL om het antwoord van Correos door te geven, en werd me gezegd op een zeer onbeschofte manier, dat Correos het mis heeft en dat ze het onderzoek moeten starten. dat dat een internationale verdrag is,dat de afzender als eerst de klacht moet indienen.
Gisteren heb ik een klacht over de postbode ingediend over het slordig afgeven van een aangetekende zending, er werd me gezegd via de bot,die me de mogelijkheid gaf,om een  email  te krijgen met alle informatie  over hoe ik de klacht mocht indienen.
Vandaag, de dame die ik aan de telefoon sprak zei  dat ik geen email zal krijgen, want alles wordt intern besproken en ik  geen terugkoppeling zal krijgen en verder niets meer voor mij gaan doen.zak afgerond.En daarna opgehangen.
Maar zonet kreeg ik  wel een (No replay) mail waar doodleuk voor de zoveelste keer, me wordt verteld dat ik het verlies, aan mijn familie in Spanje moet doorgeven. Wat is dat voor antwoord? is dat alle informatie dat ik krijg over wat er gebeurd is?Is dat de kans die ik krijg om uitgebreid mijn verhaal te doen en de klacht in te dienen? Alles via een bot en bovendien met een flut antwoord met een no replay adres? .

Kortom : MIjn pakket is gestolen, PostNL heeft  het op 16 juli ontvangen, op 18 juli gesorteerd, op 20 juli 10:17  was de bezorger onderweg, en op 20 juli 12:53 is het pakket bezorgd bij iemand anders, en getekend met een enkele kromme lijn als handtekening, zeer verdacht.
Dus mijn vragen :  Waar blijft mijn pakket? wat is het verhaal van de postbode erover ? wat wordt tegen de postbode ondernomen? wanneer kreeg ik iets te horen van PostNL?  omdat het is gewoon onbeschoft hoe ik aan het lijntje wordt gehouden met dat  ze niets meer voor mij kunnen doen en zo wordt het  afgeschoven naar Correos terwijl PostNL het zelf in handen heeft gehad en zoek geraakt.

Ik wil antwoord op mijn vragen en een schade vergoeding voor mijn familie, of , mijn pakket terug.
Het pakket is door PostNL verkeerd bezorgd en ze schuilen zich achter een zogenaamde internationale verdraag of interne besprekingen om geen actie te ondernemen.
De zending is aangetekend verstuurd,en moet wel voor ontvangst getekend te worden. Diegene die de zending heeft aangenomen heeft er ook voor getekend, namelijk een vormloze krabbel waar geen enkel letter of dergelijks te herkennen valt. Dus misschien dat u nu wel iets kan ondernemen.Ook heeft mijn familie in Spanje Correos benaderd,die hebben ook een onderzoek gestart,maar als gunst, want ze hebben , en terecht gezegd dat de zending in Nederland zoekt is geraakt door een Nederlandsche postbode. Die bewuste dag waren zowel mijn man als ik thuis, en er is niet door PostNL aangebeld. De relatie met onze buren is zodanig goed dat we regelmatig pakketjes voor elkaar aannemen, dat geldt al 6 jaar lang voor de hele straat en nooit hebben we of onze buren problemen mee gehad in de zin dat iemand een pakket achter hield.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat jammer dat online wordt aangegeven dat de zending is afgeleverd, maar u die niet heeft ontvangen. Namens PostNL excuses, natuurlijk kan ik mij indenken dat u hierover teleurgesteld bent en graag geef ik een toelichting.

Volgens track & trace is de zending op 20-07 afgeleverd op het opgegeven adres. Mijn advies is na te vragen of iemand anders uw zending heeft aangenomen, misschien een huisgenoot of één van de buren. Omdat is gekozen voor een verzendwijze waarbij niet voor ontvangst hoeft te worden getekend, is niet te achterhalen aan wie de zending is uitgereikt en is onderzoek jammer genoeg niet mogelijk.

Wel heb is er al eerder door mijn collega's een registratie gemaakt om onze interne processen te verbeteren, maar u ontvangt hierover geen verdere terugkoppeling. Ook ik moet u voor een oplossing verwijzen naar de afzender, als opdrachtgever kan die eventueel een onderzoek aanvragen bij de eigen postorganisatie aan wie de portokosten zijn betaald.