Klacht POSTNL: Asociaal, gevaarlijk en intimiderend gedrag PostNL chauffeur

CD&36

Mijn klacht betreft het rijgedrag van een PostNL chauffeur in een witte bestelbus van het merk OPEL kenteken V-310-RG. Deze chauffeur kwam vandaag 13 augustus 2018 omstreeks 16:35 op de Cornelis Lelylaan in Amsterdam achter mij aanrijden. Hij was voortdurend aan het bumberkleven en mij aan het opjagen. Hij probeerde mij in te halen op plekken waar het niet mogelijk was . Op de Cornelis Leylaan vinden nu werkzaamheden plaats waardoor een flinke stuk aan het eind afgezet is. Vervolgens rijden we op Meer en Vaart en de chauffeur is constant bezig om bumber te kleven en mij op te jagen. Deze weg is ook afgezet vanwege werkzaamheden aan de trambaan. Mijn dochter die naast me zat zei tegen mij wat die kerel in de bus bezielt. En vond het ook beanstigend waar hij mee bezig was. Vlak voodat wij op de Tussen Meer in osdorp aakwamen remde ik vlak voor een zebrapad. Deze meneer in de bestelbus moest ook hardremmen en knalde op een haar na achter op me. Vijftigmeter verderop moesten we even stoppen omdat een auto die voor mij reed ging inparkeren.

Mijn dochter zag dat de postmedewerker zijn postNL shirt afdeed voordat hij uitstapte en verhaal kwam halen bij me "waarom ik plotseling remde voor de zebrapad". Kennelijk had deze jongeman zijn eigen rijgedrag niet in de gaten.. ik stapte ook uit de auto en vervolgens vond er een flinke woordenwisseling tussen ons beiden. Hij intimideerde mij en kwam heel dicht op me af. Hij zou mijn tanden uit mijn bek slaan en allerlei verwensing kreeg ik van hem. Ik zei alleen dat ik niet voor hem bang was en hij moest proberen mij wat aan te doen. Want dan weet ik wel zeker dat het helemaal uit de hand zou lopen....

Gelukkig kwamen omstanders tussen ons beide. ....

Deze jongeman lokte het bewust uit. Wist precies waar hij mee bezig was. Deed zijn kleding van postNL af voordat hij uit de auto stapte en mij kwam bedreigen.

Het voorval was heel vervelend en beangstigend voor mijn dochter.

Data voorval vandaag 13 augustus 16:44 uur, Kenteken V-310-RG. vanaf Cornelis Lelylaan verder op Meer en Vaart (S106) via Osdorpplein langs Albert Heijn XL naar Tussen Meer. Bijna de heleweg is afgezet in verband met werkzaamheden.aan de trambaan..

Deze persoon rigoreus van de weg halen, hij hoort niet thuis op de weg.

Geachte heer/mevrouw Dwarka,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u overlast hebt ondervonden door het gevaarlijke rijgedrag van een medewerker van PostNL. Tevens geeft u aan dat hij u geïntimideerd heeft toen er een woordenwisseling volgde. Ik kan me voorstellen dat u hierover ontstemd bent en dat ook uw dochter erg geschrokken is van deze situatie. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb uw melding direct doorgegeven aan de leidinggevende van de betreffende medewerker zodat hij hierop aangesproken zal worden. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn verantwoordelijkheid in nemen. Over de verdere afhandeling van uw melding zal uiterlijk 27 augustus nog contact met u worden opgenomen. Nogmaals vriendelijk bedankt voor het doorgeven van uw melding en mijn excuses voor de ondervonden overlast.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar