Klacht POSTNL: Asociaal rijgedrag van bezorger

Klachtnummer
# 112137
Gebruiker
geschrokken autobestuurder
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Goedendag, hedenmorgen reed ik om iets voor half 8 op de N11 (tussen Alphen a/d Rijn ri Leiden) op de linkerbaan met een auto voor mij. Gezamenlijk waren wij een auto rijdend op de rechterbaan aan het inhalen. Plots komt er een grote witte bus aan rijden met hoge snelheid en die komt rechts langs mij heen en probeert mij rechts in te halen. Dit ging met geen mogelijkheid want er was geen ruimte voor. De witte bus moest dik in de rem en zat zeer dicht op de auto die voor hem reed op de rechterbaan. Vervolgens kreeg ik een hoop verwensingen en gebaren naar mij hoofd van de bestuurder van deze bus. Onbegrijpelijk. Ik houd mij aan de regels; hij duidelijk niet. Zijn inhaalactie via de rechterbaan is strafbaar. Was er wel ruimte geweest dan had hij mij vast vet afgesneden door mij daadwerkelijk rechts in te halen en was er een zeer gevaarlijke situatie ontstaan. Ik vind dat ik dit toch moet melden. mvg. Geschrokken automobilist.

De oplossing

Minimaal moet deze bestuurder op zijn vingers getikt worden. Hij zorgt er niet alleen voor dat zijn eigen koeriersbedrijf Mokum een slechte naam krijgt maar ook Postnl. Dergelijke rijgedrag is ontoelaatbaar. Wellicht is dit al de zoveelste klacht over deze man, dan wordt het tijd voor een andere baan lijkt mij of een agressieregulatietraining wellicht. Als je om zulke acties agressief wordt tegen de onjuiste persoon, terwijl jij zelf de wet overtreedt. Apart!

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Schrijver,

    Wat ontzettend gevaarlijk van deze bezorger. Ik heb meteen een melding genoteerd en dit zal besproken worden met deze bezorger. Gelukkig is er geen ongeluk gebeurd. Ik hoop dat dit niet nogmaals voorkomt, mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen