Klacht POSTNL: Avondbezorging niet uitgevoerd, wel voor betaald!

Klachtnummer
# 424195
Gebruiker
JB
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bestelling geplaatst bij een webshop en bij PostNL betaald voor avondbezorging. Speciaal gedaan omdat ik dan thuis ben en nu krijg ik bericht dat de bezorgpoging niet geslaagd is. Bezorger kunnen volgen maar totdat die in de buurt was en toen opeens een mail ontvangen dat de bezorging niet gelukt is. Er is niet eens aangebeld. Nu gaat het bezorgd worden op een PostNL locatie en moet ik daar nog heen gaan rijden om het pakket op te halen.

De oplossing

Ik wil dat PostNL mijn betaling voor avondbezorging terugstort. Ook wil ik excuses ontvangen voor het niet bezorgen van mijn bestelling. Nu ben ik verplicht om het zelf op een andere locatie op te halen, ook dat wil ik vergoed hebben.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard niet fijn dat u een melding krijgt dat u niet thuis bent, terwijl u gewoon thuis zit te wachten. Ik wil er dan ook graag voor zorgen dat dit besproken gaat worden met de bezorger. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - heeft u een "niet thuis" briefje in uw brievenbus ontvangen;
    - zou u kunnen controleren of uw bel juist werkt (dit moet ik in de klacht vermelden);
    - heeft u de extra kosten betaald via ons of via de webshop waar u dit besteld heeft;
    - als u deze kosten via ons betaald heeft ontvang ik graag uw Iban nummer en de tenaamstelling van deze rekening.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?