Klacht POSTNL: Avondbezorging niet uitgevoerd, wel voor betaald!

JB

Bestelling geplaatst bij een webshop en bij PostNL betaald voor avondbezorging. Speciaal gedaan omdat ik dan thuis ben en nu krijg ik bericht dat de bezorgpoging niet geslaagd is. Bezorger kunnen volgen maar totdat die in de buurt was en toen opeens een mail ontvangen dat de bezorging niet gelukt is. Er is niet eens aangebeld. Nu gaat het bezorgd worden op een PostNL locatie en moet ik daar nog heen gaan rijden om het pakket op te halen.

Ik wil dat PostNL mijn betaling voor avondbezorging terugstort. Ook wil ik excuses ontvangen voor het niet bezorgen van mijn bestelling. Nu ben ik verplicht om het zelf op een andere locatie op te halen, ook dat wil ik vergoed hebben.

Uiteraard niet fijn dat u een melding krijgt dat u niet thuis bent, terwijl u gewoon thuis zit te wachten. Ik wil er dan ook graag voor zorgen dat dit besproken gaat worden met de bezorger. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- heeft u een "niet thuis" briefje in uw brievenbus ontvangen;
    - zou u kunnen controleren of uw bel juist werkt (dit moet ik in de klacht vermelden);
    - heeft u de extra kosten betaald via ons of via de webshop waar u dit besteld heeft;
    - als u deze kosten via ons betaald heeft ontvang ik graag uw Iban nummer en de tenaamstelling van deze rekening.