Klacht POSTNL: Barcode binnenlands niet geschikt voor tracking
Details
Klacht
Uit de opmaak en de text op http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/ begrijp ik, dat voor pakketten onder de twee kilo ook geen tracking beschikbaar is = voor alle andere pakketten werkt de tracking wel, dus ook voor de binnenlandse zendingen.Op het bonnetje dat ik aan de balie kreeg is een barcode vermeldt. Als ik deze op https://tracktrace.postnlpakketten.nl/Search/SearchBasic.aspx?lang=nl probeer in te voeren, krijg ik de melding "Geen geldige barcode binnenlands".
Na mijn eerder ervaringen met barcodes van post.nl neem ik aan, dat hier ook weer knutselwerk aan en transformatie van de code nodig is, voordat deze voor tracking bruikbaar is.
Waarom moet dat toch zo omslachtig??? Waarom wordt deze info niet op de pagina getoond, waar de code ingevoerd moet worden? Of gewoon direct bruikbare codes verstrekt?
Gewenste oplossing
Minimaal: uitleg over de transformatie van de code op de trackingpagina.Ideaal: Direct bruikbare codes verstrekken.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.