Klacht POSTNL: Bedrog van de consument ter camouflage eigen wanprestatie

Klachtnummer
# 289125
Gebruiker
Lesperance
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb 3 januari een pakket aangetekend verstuurd naar een collega op het adres van zijn universiteit in het buitenland. Via Track & Trace kon ik zien dat het pakket bijna twee weken "in transit" was. Afgelopen zaterdag werd het pakket bij mij thuis bezorgd met daarop een stikker Return reason: "Not at home"; bij de Track & Trace stond alleen "adres onjuist". Het is aan alle stempels en stickers duidelijk te zien dat het pakket niet in het buitenland is geweest.

Je wordt als klant dus gewoon bedrogen, geadresseerde niet thuis? Hoezo? Bezorger is er niet eens geweest! Adres onjuist? Zojuist nog eens gecheckt, 100% correct. Medewerkers van PostNL bedriegen de klanten gewoon met onjuiste informatie.

Medewerkers van de klantenservice wil me wel een formulier opsturen dat ik m'n geld terug krijg. Wat een service voor € 27,50 kosten verzending!!!

De oplossing

Duidelijke excuses, maar ook de reden dat dit fout gaat. Dit moet uitgezocht, niet een goedkoop praatje van een call-center medewerker, hoe beleefd ook. Verder compensatie voor de kosten en het pakket moet ik niet meer hoeven te brengen, PostNL kan het op komen halen ze kon het ook terug komen brengen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw de Hoop,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw pakket retour is gekomen terwijl het adres correct was en er geen bezorgpoging lijkt te zijn gedaan. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

    Als de reden van retour naar uw mening onjuist is, kunt u een onderzoek laten instellen waarbij dan ook uw verzoek voor een vergoeding wordt behandeld. Om dit te kunnen doen is er per post reeds een navraagformulier naar u verzonden, echter is deze verzonden naar een ander huisnummer dan het huisnummer wat u bij klachtenkompas heeft opgegeven. Ik heb u daarom voor de zekerheid nog een navraagformulier gezonden naar het adres wat u op Klachtenkompas heeft doorgegeven. Ik adviseer u om het formulier volledig (ook de achterkant) en zorgvuldig in te vullen: vermeld altijd de inhoud, de barcode, het adres van de geadresseerde en stuur een kopie van het verzendbewijs mee. Verder raad ik u aan een foto mee te sturen van de manier waarop de adressering op het pakket was aangegeven. Binnen 12 werkdagen na ontvangst va uw formulier neemt onze onderzoeksafdeling contact met u op om u te informeren over de status en het verdere verloop van het onderzoek. Ik kan er spijtig genoeg niet voor zorgen dat het pakket opgehaald zal worden en raad u aan deze opnieuw te frankeren en ter verzendingen aan te bieden. Nogmaals mijn excuses voor alle ondervonden overlast. Ik hoop uiteraard dat deze vervelende situatie snel naar tevredenheid zal worden opgelost.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen