Klacht POSTNL: Belast met verzend kosten waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

MK

Beste PostNL,

kijkt u even mee? Jullie klantenservice lijn kost 45 cent per minuut dus maar even zo: Betaalcode: r12.151208.000748 - een rekening van 5,52 gekregen nadat wij iets toegestuurd kregen van een bij jullie onbekende afzender, dat jullie het pakje al aannemen als het onvoldoende gefrankeerd is mogen jullie natuurlijk zelf weten, maar ons vervolgens de rekening sturen omdat je de afzender niet kan achterhalen? Dacht het niet. Wij zijn niet verantwoordelijk voor nalatigheid van zowel PostNL als de afzender. Bedankt en succes met het oplossen.

Een duidelijke bevestiging dat wij geen betaling herinnering ontvangen, en wellicht een verandering in de afhandeling van dit soort zaken?

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

Sven
    PostNL
    MK
    Hoi Sven,

Bedankt voor je reactie, helaas ben ik te lui om naar de brievenbus te lopen, net de kerstdagen achter de rug, bewegen gaat nu eenmaal wat lastiger, ik vertrouw erop dat ook zonder het opsturen van het nutteloze kaartje het probleem is afgehandeld.

Mvg

Martijn

Ik snap dat het natuurlijk niet leuk is om speciaal hiervoor naar de bus te lopen. Echter wil ik u dit wel verzoeken. Anders zult u namelijk een herinnering van de betaalkaart ontvangen.

Lotte