Klacht POSTNL: Belast met verzend kosten waar ik niet verantwoordelijk voor ben.

Klachtnummer
# 145120
Gebruiker
MK
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Beste PostNL,

kijkt u even mee? Jullie klantenservice lijn kost 45 cent per minuut dus maar even zo: Betaalcode: r12.151208.000748 - een rekening van 5,52 gekregen nadat wij iets toegestuurd kregen van een bij jullie onbekende afzender, dat jullie het pakje al aannemen als het onvoldoende gefrankeerd is mogen jullie natuurlijk zelf weten, maar ons vervolgens de rekening sturen omdat je de afzender niet kan achterhalen? Dacht het niet. Wij zijn niet verantwoordelijk voor nalatigheid van zowel PostNL als de afzender. Bedankt en succes met het oplossen.

De oplossing

Een duidelijke bevestiging dat wij geen betaling herinnering ontvangen, en wellicht een verandering in de afhandeling van dit soort zaken?

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat het betaalverzoek aan u als ontvanger is gericht, omdat gegevens van de afzender op de zending ontbraken.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    MK
    Datum
    Hoi Sven,

    Bedankt voor je reactie, helaas ben ik te lui om naar de brievenbus te lopen, net de kerstdagen achter de rug, bewegen gaat nu eenmaal wat lastiger, ik vertrouw erop dat ook zonder het opsturen van het nutteloze kaartje het probleem is afgehandeld.

    Mvg

    Martijn
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Ik snap dat het natuurlijk niet leuk is om speciaal hiervoor naar de bus te lopen. Echter wil ik u dit wel verzoeken. Anders zult u namelijk een herinnering van de betaalkaart ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen