Klacht POSTNL: beschadigd pakket

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 348661
Gebruiker
J.H.P. Slothouber
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Enige tijd geleden een pakket aangetekend verzonden om dia's te laten scannen.
Na een week dit pakket weer terug , bleek dat alle dia schoenen beschadigd waren.
Hierover een klacht ingediend bij postnl. Nu door post nl gebeld dat , ik niet de verzender was en daarom er geen reclame mogelijk was.
Op mijn opmerking dat ik het daarvoor zelf had verstuurd en het ook beschadigd was aangekomen, werd niet gereageerd. Ook al heb ik zelfs nog de barcode , gewoon erover heen praten. Geen verantwoordelijkheid nemen dus!!
Dus voortaan niet meer met posnl , maar een ander bedrijf versturen.

De oplossing

Gewoon erkennen dat het 2x is fout gegaan en geen smoesjes verzinnen.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending die beschadigd is aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Begrijp ik het goed dat uw situatie gaat over dezelfde zending met twee verschillende barcodes? U geeft aan dat u het pakket zelf heeft verzonden de eerste keer, waar de inhoud beschadigd is geraakt en u vervolgens contact op hebt genomen hierover onder barcode waarop de zending is teruggestuurd.

    Zijn er foto's gemaakt van de doos, inhoud en beschadiging bij aankomst op bestemming wanneer u deze had verstuurd? We hebben deze nodig om vast te kunnen stellen hoe de beschadiging is ontstaan.

    In afwachting van uw reactie verblijf ik.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    J.H.P. Slothouber
    Datum
    Nee daar zijn geen foto's van wel van de terug zending naar mij.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik vind het bijzonder spijtig dat u een beschadigde zending heeft ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat het pakket in eerste instantie door u is verstuurd en met schade is aangekomen bij de geadresseerde. Op dat moment had er door u een onderzoek gestart kunnen worden om deze situatie te onderzoeken. Zonder de gevraagde foto’s kan ik dit onderzoek echter nu niet meer opstarten, deze zijn van cruciaal belang bij de behandeling van het onderzoek. Omdat u de zending nu zelf wederom beschadigd heeft ontvangen, kan op dit moment de partij die het pakket naar u heeft verzonden contact met ons opnemen om een onderzoek in te stellen. Het spijt me dat ik hierin niets voor u kan betekenen. Ik hoop dat u samen met de verzender tot een oplossing kunt komen over deze situatie.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.H.P. Slothouber
Datum
Uiteindelijke oplossing
De klacht is niet afgehandeld, postnl weet het leuk te draaien maar het is onzin om zich er zo vanaf te maken. Niets met de klacht gedaan. Als je zelf dus een pakket verstuurd en hetzelfde pakket weer terug krijgt, kunnen ze er niets mee. Die mogelijkheid zit niet in hun systeem. Voortaan DHL of DPD , nooit meer postnl.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen