Klacht POSTNL: Beschadigde zending en slechte service PostNL

S. Degen

Beschadigd pakket onder levering onder verzekerd versturen:

26 Januari 2018 heb ik een pakket verstuurd via PostNL met de betaalservice(rembours + verzekerd).
Het pakket bestond uit een originele doos met verpakkingsmateriaal en een set high end luidsprekers daarin, dit staat met grote letter op de originele doos.
Helaas heeft een medewerker van PostNL toch met de doos gegooid want de luidsprekers zijn op wonderbaarlijke wijze toch los gekomen uit het schuimrubber en lagen schuin in de doos en de luidsprekers zijn beschadigd.
Het pakket is zaterdag 27 Januari 2018 afgeleverd en maandag 29 Januari 2018 heb ik telefonisch contact op genomen met PostNL om de schade te melden.
7 Februari 2018 kreeg ik een mail met de vraag om de volgende stukken te leveren:
- foto's van de schade

- foto's van de verpakking + het opvul/beschermmateriaal wat is gebruikt

- een kopie van het verzendbewijs

- uw Iban rekeningnummer

- een bewijs van de waarde van de inhoud (aankoop/verkoop/inkoop factuur (bij een particuliere verkoop mag dit ook een kopie of screenshot zijn van het overgemaakte bedrag).
Ik heb al deze stukken 8 Februari 2018 per email verstuurd, en na een week geen bericht heb ik wederom zelf telefonisch contact opgenomen. Er werd mij gevraagd even geduld te hebben. Ik heb daar gehoor aan gegeven en na een week heb ik nogmaals gebeld met de vraag om de behandelaar telefonisch te spreken. Dat blijkt niet mogelijk dus is er een bericht achter gelaten dat de behandelaar mij belt.
Wederom gaan er dagen/weken overheen zonder enig bericht. Ik heb hierna nog wel 6 keer gebeld zonder enig resultaat.
Tot woensdag 28 Februari, toen kreeg ik een mail van de behandelaar dat de schadecase bij de schade afdeling ligt. En wederom na een week(8 maart 2018) heb ik een e-mail verstuurd om te vragen of er al duidelijkheid is. Ook hier heb ik geen reactie terug gekregen.
Ik ben er nu helemaal klaar mee, is absurd dat dit al ander halve maand duurt voor dat er een oplossing komt!

De koper wilt zijn geld terug en het pakket terug sturen. En ik kan de luidsprekers zo niet meer verkopen ze waren nog hagelnieuw!

Geachte heer, mevrouw Degen,

Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat er een pakketje beschadigd bij u is aangekomen. Hierover het volgende.

U geeft aan dat er een onderzoek is opgestart en dit langer duurt dan u had verwacht. Mijn oprechte excuses voor al het ervaren ongemak. Mag ik van u de trackingcode van het pakketje? Dan kijk ik wat ik voor u kan betekenen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Sandra
    PostNL
    Geachte heer/mevrouw Degen,

Hartelijk dank voor uw bericht en de aanvullende informatie.

Met behulp van de barcode heb ik de informatie voor u gecontroleerd en contact opgenomen met de betreffende afdeling. Het onderzoek loopt op dit moment nog, vanuit de betreffende afdeling werd aangegeven dat er binnen enkele werkdagen contact met u opgenomen zal worden voor een update. Ik begrijp dat er de afgelopen periode al een beroep op uw geduld is gedaan, maar ik wil u graag verzoeken dit nog enkele werkdagen af te wachten tot u meer hoort.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

René