Klacht POSTNL: Bestelling bezorgen mislukt

Laura

Beste postnl, via aliexpress een pakket besteld waarvan de status op dit moment staat op "bezorging mislukt" bestelnummer is LB084348614SG

Zouden jullie kunnen nazien waar dit mis gaat?

Graag info en pakket bezorgen

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat uw pakket uit het buitenland nog niet afgeleverd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan en kan me voorstellen dat u de zending graag in ontvangst wilt nemen. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. Spijtig genoeg zie ik dat er vertraging is ontstaan. De exacte reden kan ik niet zien, mogelijk heeft dit te maken met de leesbaarbeid van de barcode of het adres maar er kan ook een andere oorzaak zijn. Ik kan nog geen zekerheid geven maar verwacht dat het pakket retour zal gaan. Ik kan hierin tot mijn spijt geen actie voor u ondernemen en raad u aan nog even af te wachten. Indien het pakket retour gaat zal de reden van retour vermeld zijn op het pakket zelf, ik kan deze op dit moment niet voor u nagaan. De afzender kan de reden van retour en de adressering voor u controleren zodra hij/zij het pakket terug heeft en de zending eventueel opnieuw verzenden.

Als de (retour)levering te lang duurt kan de verzender hiervan melding maken bij zijn of haar eigen postorganisatie en eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding. Omdat de verzender een vervoersovereenkomst heeft met het verzendende postbedrijf en hen heeft betaald voor verzending, kan enkel de afzender de afzender een onderzoek starten en eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding. Het spijt me dat ik hierin voor u geen verdere actie kan ondernemen. U bent klant van de afzender en heeft hem of haar betaald voor uw aankoop en de verzending ervan. Ik hoop uiteraard dat u samen met de afzender tot een passende oplossing kunt komen. Mijn excuses voor de overlast die u heeft ondervonden.