Klacht POSTNL: Bestelling niet bezorgd tot aan de voordeur, hoewel ik thuis was en persoonlijk hierom had gevraagd.

Rafaella

Vandaag rond 16:30 is en post nl bezorger bij me langs geweest om mijn bestelling af te leveren.

Omdat ik zwanger ben en het gaat om een magnatron met gewicht van 20 kg is het geen optie om deze doos zelfstandig naar 4e etage te schouwen.
Hiervoor ben ik de hele dag thuis gebleven aangezien in geval als ik niet thuis was zou het pakket afgeleverd worden bij post nl dichtbijzijde afhaalpunt en dan zou ik dit pakket toch zelf moeten halen.

Bezorger heeft via de intercom gebeld, ik deed de deur voor hem open zodat hij in galerijwoning binnen kon komen en gaf aan dat hij naar de 4e verdieping mag pakketje afleveren. Via intercom vroeg de bezorger of ik naar beneden kon komen. Het was onduidelijk wat zijn intentie was dus ben ik naar bedenden gekomen om dit persoonlijk te verduidelijken. Op dat moment de bezorger zei dat dit pakket is te zwaar voor hem en dat ik moest hem helpen op naar boven te schouwen.

Ik gaf dat ik zwanger ben en om die reden zijn aanvraag heb geweigerd. Daanaast gaf ik aan dat de bezorger dient het pakket aan de bieden tot aan de voordeur ook in gallerijwoningen. De bezorger heeft geweigert om pakket tot aan mijn voordeur te leveren.

Aangezien er een handtekening is vereist voor deze zending vroeg hij mij of ik wil hiervoor tekeken. Waarop ik vroeg mijn pakket eerst tot aan mijn voordeur te zetten en dan zal ik hiervoor tekeken. De bezorger probeerde mij over te halen met woorden - zet je handtekening en ik dan zal ik de pakket zoals je wenst tot aan me voordeur afgeven met intentie om gewoon die doos op de begane grond te laten en vertrekken. Toen ik nogmaals had hem gevraagd om dit eerst te brengen en dan hiervoor tekeken zei bezorger dat hij die doos hier gaat gewoon laten. Hierop had ik beantwoord dat hij mag mijn pakket hier niet onbeheerd laten en moet het tot aan mijn voordeur afleveren.

Hierop heeft hij met het pakket omgekeerd en weggegaan. In vervolg bij track&trace informatie gezet als 'bezorgen lukte niet, we proberen het nog een keer' en heeft die verplaatst naar maandag tussen 13:45 en 16:15. Het is idee is om doordeweeks langs te komen en als ik er niet ben wegens het werken, pakket naar de afhaalpunt te brengen zodat bezorger de zware werk niet hoeft te doen.

Zijn gedrag richting de klant is zeer arrogant en zeker niet acceptabel.

Contact opneemt met post nl klantservice en erom vraagt dat betreffende bezorger persoonlijk excuses aanbiedt voor zijn gedrag en alsnog het pakket tot aan mijn voordeur aflevert voor mijn geschikte datum&tijdstipt.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging zich niet aan de procedure heeft gehouden. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik zie dat u inmiddels contact met ons heeft opgenomen via Facebook en dat er naar aanleiding van dat contact een klacht is geregistreerd. Deze klacht is inmiddels besproken met de betrokken bezorger, om herhaling te voorkomen.

Uw pakket ligt inmiddels voor u klaar bij de The Readshop. Het is niet toegestaan voor een bezorger om uw pakket daar weer af te halen. Ik kan er hierdoor niet voor zorgen dat uw pakket nogmaals (correct) aangeboden wordt. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak.