Opgelost door POSTNL: Bestelling niet geleverd, tracking code onbekend.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 340363
Gebruiker
Tracking fouteboel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

DE KLACHT
Op 30 Oktober 2018 om 01:06 een momentsleutel via Aliexpress :
order 95739420401472 bij ZYZGQJD webwinkel in China gekocht. Aangezien er alsmaar niets binnenkwam regelmatig gekeken op website van 17Track.net: Tracking nummer JNTCU5100007567YQ.
Er staat een hele lijst op met als laatste de onderstaande zin:
JNTCU5100007567YQ
2018-12-17 10:19NETHERLANDS, Undeliverable item, has been returned to shipper
2018-12-17 10:19
NETHERLANDS, Undeliverable item, has been returned to shipper
2018-12-15 04:16
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-12-14 23:15
NETHERLANDS, The item is on transport to the local sorting centre
2018-12-14 09:30
NETHERLANDS, The item is on transport to the local sorting centre
2018-12-14 08:31
NETHERLANDS, The item is being held, addressee being notified
2018-11-28 16:37
NETHERLANDS, The delivery of the item was unsuccessful
2018-11-28 10:31
NETHERLANDS, The delivery of the item was unsuccessful
2018-11-28 09:57
NETHERLANDS, The delivery of the item was unsuccessful
2018-11-28 09:05
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-11-28 09:02
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-11-27 18:36
NETHERLANDS, The item is on transport to the local sorting centre
2018-11-26 18:37
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-11-26 17:40
NETHERLANDS, The delivery of the item was unsuccessful
2018-11-26 09:58
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-11-26 09:09
NETHERLANDS, The item is at the local sorting centre
2018-11-23 15:15
NETHERLANDS, The item is on transport to the local sorting centre
2018-11-23 10:09
NETHERLANDS, The item has been processed in the country of destination
2018-11-21 16:33
NETHERLANDS, Consignment received at the PostNL Acceptance Centre
Op 28-11-2018 16.37 staat er: NETHERLANDS, The item is being held, addressee being notified
2018-11-28 16:37
Hier is geen sprake van ik ben door niemand benaderd.
Deze zin is er pas later tussen geplaatst.
Ik heb POSTNL gebeld maar die kan niets met het geleverde tracking nummer
van 17track.net.
Het lijkt erop dat het pakketje retour gezonden is aan de verkoper.
Deze wil mij niet het aankoopbedrag vergoeden terwijl ik niets ontvangen heb.
Waarom is mijn pakketje niet afgeleverd en waar is het gebleven?
Waarom is de verkoper niet ingelicht?
Waarom klopt het trackingnummer niet?

De oplossing

Alsnog levert of geld terug.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw, heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakket nog steeds niet heeft ontvangen. Ik begrijp dat het heel vervelend voor u is dat uw pakket nog niet is aangekomen. Ik bied u dan ook mijn oprechte excuses aan voor het ontstane ongemak. Zendingen met een buitenlandse barcode zijn vaak niet of slecht volgbaar in ons trackingsysteem. Deze zendingen krijgen vaak een omnummering bij aankomst in land van bestemming. Via www.internationalparceltracking.com kunt op basis van de barcode en uw postcode de zending volgen en het bijbehorende omnummering terugvinden. Wordt dit niet herkend in dit trackingsysteem, dan kan de zending nog niet in Nederland bekend zijn. Dan wil ik u vragen om het later nog eens te proberen. Helaas is het dan nog niet mogelijk de zending via de website te traceren.

    Aan de hand van de verzendcode JNTCU5100007567YQ heb ik geprobeerd te achterhalen waarom uw pakket nog niet is bezorgd, maar helaas is dit niet gelukt. Indien een zending vertraging heeft opgelopen, dan hanteren wij een vertragingstermijn van 15 dagen. Wanneer dit termijn verstreken is, kunnen wij een onderzoek opstarten en zullen we de buitenlandse postdiensten raadplegen. Ik adviseer u daarom om contact op te nemen met de afzender. Die kan, als opdrachtgever van de zending, een officieel onderzoek bij ons aanvragen en u op de hoogte brengen van de uitkomst.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice


Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tracking fouteboel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Update: Na aankomst uit China krijgt het pakket van PostNL een nieuw Track Trace nummer. Na navraag bij de verkoper dit nieuwe PostNL Track Trace nummer gekregen. Volgens dit Track Trace nummer zegt PostNL twee keer dit pakket aan huis aangeboden te hebben. Tot twee maal toe is er geen "wij hebben u gemist" kaartje bij mij in de bus gedaan. Ook is er geen bericht aan mij doorgegeven dat het pakket op een postkantoor op te halen was. Het pakket is op initiatief van PostNL retour verkoper in China gestuurd. Naar aanleiding van de nieuwe informatie heb ik een nieuwe klacht bij PostNL ingediend ( 340900) en wacht op het terugstorten van het aankoopbedrag van de verkoper via Aliexpress, en de reactie van PostNL op de nieuwe klacht. Update 3 januari 2019: dankzij bemiddeling van Aliexpress geld vandaag teruggestort gekregen. Blijft nog open het oplossen van klacht 340900 wat de uiteindelijke oorzaak was van het niet leveren van deze Aliexpress bestelling.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen