Klacht POSTNL: Bestelling van een product in het buitenland

Anonymous

Geachte Klachtenredactie POSTNL

Ik heb een inklaringsformulier ontvangen voor een pakketje dat ik heb laten bestellen vanuit amerika, ik krijg nu een brief waar ik gegevens op moet invullen, mijn pakketje is er nog steeds niet!

Het pakketje op het betreffende adres geleverd worden

Geachte heer,Uit uw bericht begrijp ik dat u een inklaringsformulier heeft ontvangen. Graag informeer ik u hierover verder.Een bericht van aankomst betekend dat uw zending is aangekomen in Nederland. Echter kon de waarde van uw pakket nog niet worden vast gesteld. Daarom krijgt u een brief thuis gestuurd. Als u de brief terug stuurt zal de afdeling inklaringen zo snel mogelijk uw zending inklaren waar nodig is en vrijgeven. Heeft u de zending ondertussen al ontvangen?Met vriendelijke groet,Lotte
    Anonymous
    "inklaren waar nodig is en vrijgeven.", kunt u dit verhelderen? Ik weet niet of het betreffende pakket waar het in de brief over gaat al is aangekomen, ik kan de brief niet terug sturen omdat ik niet zeker weet om welk pakket het gaat, dat kunnen ze niet natrekken, en ik heb geen zin om een brief met informatie die wellicht niet klopt op te sturen en een boete te riskeren.
    Geachte heer,Hartelijk dank voor uw reactie. In uw bericht geeft u aan dat u niet goed weet wat u op het formulier kunt vermelden. Omdat ik u telefonisch niet heb kunnen bereiken informeer ik u op deze wijze.Op het moment dat een zending in Nederland wordt ingevoerd kan het zijn afhankelijk van de waarde en de inhoud van de zending dat deze moet worden ingeklaard. Over het algemeen wordt deze informatie door de afzender op het douaneformulier vermeld waardoor dit proces gelijk in werking kan worden gezet. Helaas ontbrak deze informatie op uw zending waardoor u dit bericht heeft ontvangen. Wanneer u meer pakketten vanuit het buitenland ontvangt en niet bekend bent met de inhoud dan kunt u dit ook op het formulier invullen.Zou u mij de binnenlandse referentie van de brief willen doorgeven? Dan kan ik met u meekijken.Ik ga er vanuit u voor dit moment voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Tineke