Klacht POSTNL: Betaalde track and trace informatie niet zichtbaar, lege scanner bezorger, weg pakket, pech klant!

L03-06

Op 28-02 een pakketje met track and trace code verzonden.
Tot op heden staat aangegeven dat de bezorgdatum nog niet bekend is..
Gebeld, onderzoek gestart, geen pakketje te vinden.. kwijt!
Reden: De scanner van de bezorger (smartphone) was waarschijnlijk leeg waardoor hij het pakketje niet afgescand heeft bij de bezorging..
Ontvanger geeft meerdere malen aan dat ze het pakketje écht niet ontvangen heeft.
Post nl zegt helaas niks te kunnen betekenen of te kunnen vergoeden omdat het niet zeker is of het pakket nu geleverd is of niet..

Lang verhaal kort:
Pakket waarden €20,-
Betaald voor track and trace €4,25 (van deur tot deur)
Geen traceer informatie beschikbaar en
pakket nooit aangekomen wegens lege scanner postbezorger.

Met andere woorden, ik heb nu pech?
Het is toch jullie verantwoordelijkheid dat de informatie van mijn track and trace code van mijn pakketje beschikbaar en up to date is?
Hier betaal ik voor!
Ik vind dit geen stijl en verwacht een passende oplossing.
Ik lees op internet héél veel van dit soort zelfde berichten met zogenaamde lege scanners, ik noem dit diefstal en verduistering van goederen!
Waarvoor betaal ik aan de track and trace code als er geen traceerinformatie beschikbaar is?
Nee. ik heb er voor betaald, dus ik verwacht dat ik waar krijg voor mijn geld.
Niet de schuld bij de klant leggen omdat jullie systeem niet werkt.
Het systeem had een storing, lege scanner of what so ever, maakt niet uit.
Dit mag niet ten kostte gaan van de klant!
Ik wil dus absoluut geen berichten ontvangen met we kunnen je niet helpen, want de scanner was leeg blablabla.
Nee. ik wil mijn geld terug en de waarden van mijn pakketje t.w.v. van €24,25.
En als groot bedrijf met zoveel klachten de afgelopen tijd, zou ik graag gehoord worden..
Ik voel me machteloos en boos, zeker omdat ik zoveel van dezelfde klachten tegenkom op internet en allemaal rond dezelfde tijd.

Nogmaals, een vreemde manier van afhandeling met een zeer nare nasmaak als gevolg, post nl handel alsjeblieft je klachten goed af in plaats van de klant als boosdoener en dief neer te zetten.

Ik wil een vergoeding voor het kwijt geraakte pakket, van €24,25 (incl het betaalde bedrag van de track and trace code "die het nooit gedaan heeft!".

Geachte heer/mevrouw Jansen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een brievenbuspakket heeft verzonden, maar dat de ontvanger aangeeft deze niet te hebben ontvangen. Ik vind het zeer spijtig om dit vernemen. Mijn oprechte excuses voor alle ongemak.

In ons systeem zie ik inderdaad dat er onderzoek is geweest naar het pakket en dat onze onderzoeksafdeling hierover contact heeft gehad met u. Ik kan u geen ander antwoord geven dan onze onderzoeksafdeling. Volgens onze bezorger heeft hij/zij het pakket bezorgd. Wij kunnen u niet voorzien van een schadevergoeding, omdat het pakket onverzekerd verzonden is.

Ik zie dat er via social media hierna nog wel een klacht is ingediend. Deze klacht zal worden besproken met de bezorger, door de teamleider van de bezorger.

Jammer genoeg is er in dit geval verder niks wat ik voor u kan doen. Hopelijk zullen uw ervaringen met PostNL in het gevolg beter zijn.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ilse
    PostNL
    Beste Ilse,
    Er is inderdaad via social media nog het ander besproken over mijn klacht.
    Echter, hoor ik steeds maar weer opnieuw dat ik mijn pakket verzekerd had moeten hebben.
    Maar er wordt niet gereageerd op het feit dat de traceer gegegevens niet beschikbaar waren, terwijl ik hier wél voor betaald heb.
    Hierbij ligt de fout dan, als ik het niet verkeerd begrijp, bij jullie en niet bij mij of de ontvanger.
    Ik vind het dan ook erg vreemd dat er naar mijn mening erg gemakkelijk over dit feit gedaan wordt.
    De scanner van de bezorger was leeg, het pakket was hierom niet te volgen en dus hebben wij nu dikke vette pech!
    Dit is raar toch?
    Ik betaal toch voor jullie service?
    Dat de scanner vervolgens leeg gaat (wat ik wel héél erg vaak gelezen heb op internet klachten) dat is jullie verantwoordelijkheid en NIET die van de klant.
    Ik voel me écht niet serieus genomen en zou graag met een andere oplossing geholpen worden.
    Wat ik in ieder geval zou willen vragen is om het bedrag van de track en trace code terug te krijgen aangezien deze dus nooit gewerkt heeft!
    Daarnaast zou ik natuurlijk graag verder onderzoek willen hebben en een duidelijk bewijs van afgiften van het pakket.
    Want anders wordt dit een ja, nee spelletje wat jullie volgens mij al 100 keer gevoerd hebben met jullie trouwe klanten.
    Ik verwacht nogmaals, dat er een fatsoenlijke oplossing gaat komen en dat jullie ook de verantwoordelijkheid van de "lege scanners" op jullie nemen.
    Dit gebeurd écht vaak lees ik!
    Tot uiterste frustraties toe.

Waarom bezorgen jullie ("als dit dus al echt gebeurd, wat ik betwijfel") alsnog pakketjes als het onmogelijk is om de pakketjes in te scannen volgens de track and trace methode door een lege scanner????
    Niet traceerbaar, niet bewijsbaar.
    Had ik mijn poststuk dus maar moeten laten verzekeren.
    Slecht excuus, slechte zaak!
    Hoe kan dit Postnl??!!
    Geachte heer, mevrouw Jansen,

Ik ben het met u eens dat het een hele kwalijke zaak is dat dit pakket niet is aangekomen bij de geadresseerde en ik snap dat u zich zorgen maakt. Mijn excuses hiervoor.

Er is echter reeds onderzoek gedaan en u bent hierover geïnformeerd. Het is niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. Ik kan verder niets aan deze uitkomst veranderen. Ik kan u in deze kwestie verder niet meer van dienst zijn.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

L03-06
Uiteindelijke oplossing Een situatie wat zich maar blijft herhalen en de klant is de dupe. Er is naast een zogenaamd onderzoek niets wat post nl kan doen en dat de scanners leeg gaan van bezorgers dan kan allemaal maar.. Een erg kwalijke zaak! Post nl, doe hier iets mee, want je maakt je klanten alleen maar erg kwaad en raakt hierdoor klanten kwijt! Ik als beginnend bedrijf heb er geen vertrouwen meer in dat mijn pakketjes veilig bij de afzender terecht komen met een track and trace code. Want je hebt er immers niets aan als de traceer informatie ontbreekt door een "lege scanner". Een pakket verzekeren is vaak duurder dan de producten die ik verkoop, dus voor mij geen optie nog! Heel vervelend dit en jammer dat je als groot bedrijf waarin deze klacht tot in betreuren vaak voorkomt geen tegemoetkoming kan geven na het niet nakomen van jullie service. Bedankt voor jullie vertrouwen en service...