Opgelost door POSTNL: Betalen strafport

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 263406
Gebruiker
M.M. Gootjes
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Afgelopen week kreeg ik een enveloppe, die kennelijk onvoldoende gefrankeerd was.
Want vandaag kreeg ik van PostNL een verzoek om strafport te betalen, € 4,68.
Als dit verzoek met de enveloppe was bezorgd, dan had ik de enveloppe kunnen weigeren. Dat zou ik dan zeker hebben gedaan.
Nu ik die kans niet heb gekregen, vanwege het gescheiden bezorgen van de enveloppe én van het verzoek om strafport te betalen, weiger ik deze betaalverplichting te aanvaarden.

De oplossing

In het kader van zorgvuldigheid lijkt het me redelijk het verzoek tot betaling van de strafport te laten vervallen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Altena,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Hieruit begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen, waarvan u het bijbehorende poststuk niet heeft kunnen weigeren. Ik kan me voorstellen dat u dit oneerlijk vindt.

    Inmiddels heb ik naar de situatie kunnen kijken en ik kan niets anders zeggen dan dat ik het met u eens ben. Uiteraard kunt u er sowieso niets aan doen dat het betreffende pakket ondergefrankeerd was. Wat ik daarom heb gedaan is de portokaart voor u afgeboekt. U mag deze als niet verzonden beschouwen en hem bij het oud papier gooien!

    Met vriendelijke groet,
    Robin
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.M. Gootjes
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?