Klacht POSTNL: betaling onvoldoende gefrankeerde post

Klachtnummer
# 47394
Gebruiker
Jos
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Beste,
vandaag, 17-01-2014, ontving ik kaartje van Postnl met het verzoek om 1,92 Euro te betalen aan genoemd bedrijf. Hier ben ik het niet mee eens. Ikzelf heb de laatste weken geen post verstuurd. Ik heb drie a vier dagen geleden echter wel één poststuk ontvangen. Ik heb toen niet op de enveloppe gekeken of hier wel voldoende postzegels op zaten. De enveloppe zelf is meteen weggegooid door mij diezelfde dag. Dat u de verzender aanmaant om de extra kosten te betalen vind goed, maar u kunt toch niet van de ontvanger verwachten dat deze de kosten moet betalen? Daarbij zat er drie a vier dagen tussen het ontvangen van het poststuk en het kaartje met verzoek om te betalen. Stuur dat kaartje dan meteen mee met het poststuk, dan had ik de enveloppe ook niet weggegooid.

De oplossing

Seponering van de aanslag.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Bouts,Bedankt voor uw reactie op klantenkompas. Naar aanleiding hiervan heb ik u telefonisch geprobeerd te bereiken, omdat dit niet is gelukt zal ik u via deze weg informeren.Normaal gesproken wordt een portokaart inderdaad naar de afzender gestuurd, maar omdat deze niet bekend is geweest op de envelop wordt het samen met het poststuk doorgestuurd. Ik begrijp dat u het betreffende poststuk 4 dagen eerder heeft ontvangen en mede met deze reden wil ik de portokaart voor u afboeken. U kunt deze ongefrankeerd terugsturen met de melding "afgeboekt i.o.m. klantenservice PostNL" en de datum van vandaag.Ik ga er vanuit dat ik u zo voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Sophia
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen