Opgelost door POSTNL: Betaling strafport over kerstkaart.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 67461
Gebruiker
vonpaulus
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Heb een herinnering gekregen om strafport te betalen van liefst 1,92 euro.
Betreft een kerstkaart die met 64 cent gefrankeerd verzonden was. Kon deze niet weigeren omdat hij in de bus gegooid was van het appartementencomplex. Inmiddels is de enveloppe van deze kaart al met de rest van de kerstenveloppen uiteraard weggegooid. Vind het dan ook onbillijk dat ik maar liefst 1,28 moet betalen omdat een ander te weinig frankeert.
Ik beroep mij hierbij dan ook op de jurisprudentie voortvloeiend uit een volkomend identieke situatie aangekaart door de heer Postma met uw reactie op 08.01.2013. Hoop en vertrouw op een spoedige en gelijke coulance en afhandeling.

met vriendelijke groet

Paul Korte

Gewenste oplossing

Portbetaling laten vervallen
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Korte,Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u het niet eens bent met deze portokosten voor een onvoldoende gefrankeerde zending, omdat u geen mogelijkheid heeft gehad de zending te weigeren. Graag geef ik u een toelichting.Als geadresseerde bent u uiteraard niet verplicht deze kosten te voldoen, het is namelijk een verzoek. U mag daarom de sticker verwijderen en de kaart terugsturen met de melding 'afgeboekt in overleg met Klantenservice'. Ik adviseer u deze kaart vervolgens via de oranje brievenbus terug te sturen. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    vonpaulus
    Datum
    OK

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen