Klacht POSTNL: bezorg tijd niet nagekomen

jaap de boer

met de track and trace code wordt vermeld dat men tussen 13.15 en 16.45 langs komt. ik mij helemaal gehaast om om 13.00 thuis te zijn ligt er al een briefje op de deurmat dat de bezorgen al geweest is om 12.18.
nu kan ik lekker tot na de kerst wachten op mijn pakket. bedankt mijn hele kerst verpest!!!!!!!

ik had mijn pakket voor de kerst willen hebben, gaat toch niet meer gebeuren

Geachte heer De Boer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een niet correcte bezorging op uw adres volgens aangegeven tijdvak. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat de bezorger eerder bij u was dan verwacht. Ik kan me voorstellen dat u hier niet zo blij mee bent. We doen altijd ons best om de aangegeven tijden te halen, maar het blijven indicaties. Door onvoorziene omstandigheden kan een bezorger inderdaad eerder of later bij je zijn dan in eerste instantie vermeld. Het tijdvak dat u ziet is een indicatie, gebaseerd op voorgaande aflevertijden bij u in de buurt. Het kan zijn dat de bezorger een nieuwe route rijdt of meer/minder pakketten dan normaal bij zich heeft, waardoor het tijdstip dat hij bij uw adres is, afwijkt van andere dagen. Als dit vaker voorkomt, wordt het tijdvak vanzelf aangepast zodat men in het vervolg weer een kloppend tijdvak ziet.
    We bieden de mogelijkheid om een pakket direct naar een afhaalpunt te sturen. Als u dit liever heeft, zodat u niet op de bezorger hoeft te wachten, kunt u dit bij de afzender aangeven.

Elk poststuk dat we niet op tijd of op het juiste adres bezorgen is er één te veel. Ik stel het daarom op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.