Klacht POSTNL: Bezorgd maar nooit bezorgd

Klachtnummer
# 418060
Gebruiker
VB MotoParts
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bezorgd volgens PostNL maar is nooit afgeleverd. Pakket is standaard verzonden en hierdoor niet verzekerd. Dat betekend een bezorger het pakket kan ontvreemde zonder dat daar een consequentie aan vast hangt. PostNL zegt hierop 'dan had je het pakket verzekerd moeten verzenden'. Dus moeten extra betalen om garantie te hebben dat het daadwerkelijk aankomt...

De oplossing

PostNL kan onredelijk handelen en komt hier keer op keer mee weg. Als ik iets verzend met PostNL, en daarvoor betaal, dan mag ik er vanuit gaan dat dit bezorgd wordt. Hiervoor moet ik niet nog eens extra moeten betalen.
Daarnaast kan PostNL GEEN onderzoek starten naar een 'standaard' zending. Dus zal ik nooit te weten komen wat er daadwerkelijk is gebeurt!?

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u deze situatie niet wenselijk vindt en graag wilt dat het volgende keer gewoon goed gaat. Ook snap ik dat u wilt weten waar de zending precies is. Uit mijn administratie blijkt dat u al eerder een klacht heeft ingediend. Het depot heeft hier op gereageerd met dat de zending bij huisnummer 15 of 17 ligt. Ik raad u dan ook aan om hier te informeren. Indien de zending hier niet aanwezig is kunt u het beste de afzender benaderen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen