Klacht POSTNL: Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL-punt
Details
Klacht
Ik begrijp heel goed dat post- en pakketbezorging soms lastig is voor PostNL. Ziekteverzuim, onderbezetting, verkeersopstoppingen, ontvanger is niet thuis, etc. Allemaal begrijpelijke oorzaken voor vertraging of aflevering op een PostNL-punt.Dat alles sneller, goedkoper en efficiënter moet begrijp ik ook. Dus geen briefjes meer door de brievenbus als ontvanger afwezig is, maar een digitale melding.
Wat ik niet begrijp is de vaagheid van de melding ´Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL-punt´. Bij deze melding is volstrekt onduidelijk wat de oorzaak was: ontvanger niet thuis, of geen tijd/geen zin aan de kant van de bezorger?
Uit de vele klachten blijkt dat juist deze onduidelijkheid een bron van frustratie en woede is. Vooral als ontvanger op het aangegeven tijdstip wel gewoon thuis was, en met smart op het pakketje zat te wachten. Zoals ook mij deze week twee keer is overkomen.
Gewenste oplossing
Wijzig de digitale melding in:´Bezorgen lukte niet, op afgesproken datum en tijdstip was u helaas niet thuis´.
of
´Bezorgen lukte niet, op afgesproken datum en tijdstip had onze bezorger helaas geen ruimte meer beschikbaar´.
Op deze manier is duidelijk bij wie ´de schuld´ ligt. En neem van mij aan dat klanten vergevingsgezind zijn, als met hen eerlijk wordt gecommuniceerd. De nu bewust in stand gehouden vaagheid leidt tot het tegenovergestelde.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.