Klacht POSTNL: Bezorger bezorgd voor tweede maal aangetekende brief niet, geen bezorgbericht, verandert adres

M.J. Pieters

Eerder diende ik klacht #358338 in. Onder andere betrof dat de klacht dat een aangetekende brief niet was afgeleverd, er geen bericht in de brievenbus was gedaan en dat ik alleen nadat ik contact had gehad met het College bleek dat de aangetekende brief als niet opgehaald terug was verzonden. Nu wederom het exacte geval. Als antwoord van Post NL werd aangegeven dat de adressering niet klopte: die zou 79 ipv 79 1HG zijn geweest. Dit klopte bij navraag niet. Nu wederom is een aangetekend brief niet bezorgd, is er geen bericht in de brievenbus gedaan en heb ik zelf moeten achterhalen wat track & trace was van de afzender om te achterhalen waar de brief dan zou liggen. De bezorger veranderd het adres van 79 naar 79 1HG en nu voor de tweede maal geloof ik niet meer in een foutje. Er wordt bewust niet bezorgd. Een aangetekende brief heeft een wettelijke status - het zou mij verwijtbaar zijn dat ik die niet afgehaald heb. Ik vind de hele gang van zaken meer dan schandelijk. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in bezorging van aangetekende brieven.

Ik eis dat er ingegrepen gaat worden. Dit schaadt mij ernstig in juridische procedures. Dit is onacceptabel. Ik vraag om concrete maatregelen om dit gedrag per direct te stoppen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een aangetekende brief op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Allereerst wil ik u erop wijzen dat de bezorger niet de bevoegdheid noch de mogelijkheid heeft het adres aan te passen. De toevoeging die op uw pakket duidelijk te zien is, is op de één of andere manier niet verwerkt in ons systeem. Dit heeft niet met de bezorger, maar met technische problemen te maken.

Volgens mijn gegevens zijn er twee pogingen gedaan om de brief bij u thuis af te leveren. Deze pogingen vonden plaats op 29 mei om 11:42 uur en op 31 mei om 11:20 uur. Ik begrijp dat u geen briefje in de brievenbus hebt ontvangen hierover. Dat had inderdaad wel gemoeten. Daarover kan ik een klacht voor u registreren.

Verder is het aan de afzender om de track en trace code van de brief aan u te verstrekken.

- Uw e-mailadres.

M.J. Pieters
Email adres verstrekken, zonder aan te geven hoe. Dit is de tweede keer, met exact hetzelfde verloop. Voor beide aangetekende brieven had ik totaal 4 notificatie berichten in de brievenbus moeten ontvangen, ik heb er geen enkele gehad. In het systeem is het geadreseerde huisnumnmer van mij tweemaal aangepast en niet langer 1 hoog. In beide gevallen was de adresseringh juist. Dat was het excuus op de eerste klacht. Dat de verzender verantwoordelijk is mij op de hoogte te stellen dat er een aangetekende brief naar me gestuurd is, is ronduit absurd. Daar is het aangetekende brief proces voor. Bezorging is totaal onbetrouwbaar maar heeft wel een wettelijke status. Bedrijf lijktklant of verantwoordelijkheid niet serieus te nemen.