Klacht POSTNL: Bezorger bezorgt niet en liegt hierover. Klantenservice wil/kan geen enkele service verlenen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 285973
Gebruiker
A.T. Herlaar
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vandaag zat ik met smart te wachten op een lekrand voor mijn douche. Toevallig zie ik door een raam aan de achterkant van mijn huis dat de bezorger uitgstapt, ziet dat hij te ver is gereden, ingtapt, in zijn app vermeldt dat de klant niet thuis was en verder is gereden. Op dat moment kreeg ik de melding dat het pakje niet kon worden bezorgd omdat ik niet thuis was. Ik had geen briefje van PostNL in de bus, er is niet aangebeld (mijn bel doet het gewoon) en bij de buren die thuis waren is ook niet aangebeld. Ik moet tot de volgende dag wachten totdat het pakje weer is bezorgd.

De klantenservice wil of kan helemaal niets doen. Ik vind dat bij het ingebreke blijven van PostNL een klant de mogelijkheid moet krijgen dat het pakje dezelfde dag opnieuw wordt bezorgd of gratis kan worden opgehaald bij een PostNL bezorgpunt.

Het enige alternatief is dat ik het pakje de volgende dag na 9:00 uur bij een Post NL punt kan ophalen tegen betaling (WTF !!!!!!!?????????) Ook dit moet ik zelf regelen. Het enige dat de klantenservice heeft gedaan is mijn klacht genoteerd. Hier word ik verder niet over geinformeerd terwijl ik dat wel wil

De oplossing

Ik ben tevreden als PostNL
1. Er zsm voor zorgt dat bij het in gebreke blijven van de bezorging er een goed alternatief wordt geboden, dwz dezelfde of de volgende ochtend vroeg bezorgen of ophalen zonder daarvoor te betalen.
2. Mij financieeel compenseert voor de geleden schade.
3. Mij terugbelt over het verloop van mijn klachten.
4. Zorgt dat de Klantenservice service kan verlenen en niet alleen klanten van het kastje naar de muur stuurt.

3 reacties

  1. Auteur
    A.T. Herlaar
    Datum
    Je klacht aan POSTNL wordt bijna gesloten

    Het is al een tijdje stil rond jouw klacht aan POSTNL en over enkele dagen wordt de klacht automatisch gesloten. Door een reactie te plaatsen, blijft de klacht actief en wordt de looptijd weer verlengt.

    Waarom wordt mijn klacht binnen een week gesloten terwijl de reactietermijn twee weken is?
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Herlaar,

    Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakket bezorging en onze klantenservice. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.

    Wanneer een bezorger niet heeft aangebeld dan kunnen we hier een klacht over opmaken om de bezorger hierop aan te laten spreken. Het is niet mogelijk om een chauffeur dezelfde dag nog terug te sturen, die moet zijn of haar route verder afmaken. Dit wordt verder intern opgepakt, maar als het goed is heeft mijn collega van de klantenservice dit aan u uitgelegd. Op een dergelijke klacht krijgt u geen terugkoppeling. Ik zie dat de bezorging inmiddels is aangesproken door zijn of haar leidinggevende. Het is niet mogelijk om hiervoor compensatie te ontvangen. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik hoop dat het snel weer beter zal gaan met de bezorging.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    A.T. Herlaar
    Datum
    PostNL geeft hiermee toe dat de service van PostNL ontoereikend is.

    - Het moet mogelijk zijn om dezelfde dag een pakje te laten bezorgen of desnoods op te halen bij een PostNL afhaalpunt of distributiecentrum. PostNL regelt dit niet, ook niet als de fout bij PostNL ligt. Dat is waardeloos.
    - Om het pakje de volgende dag bij een servicepunt op te halen moet zelfs worden bijbetaald, terwijl PostNL deze kosten op zich zou moeten nemen. Waardeloos.
    - De klantenservice hoort dit te kunnen regelen, maar de klantenservice kan alleen maar klachten opnemen en mag/doet verder helemaal niets. Dat is ook waardeloos.
    - Bol.com heeft mij inmiddels een tegoedbon gegeven voor mijn volgende bestelling terwijl dat niet nodig was. Ook hebben zij terugkoppeling gegeven. Zo hoort het. Dat zou PostNL ook kunnen doen, maar zelfs dat gebeurt niet. Ook waardeloos dus. PostNL kan een voorbeeld nemen aan Bol.com.

    Conclusie: de service van PostNL is waardeloos. Je kunt zien dat we met een monopolist te maken hebben. Hopelijk gaat PostNL hier snel wat aan doen, maar gezien het antwoord van PostNL ben ik bang van niet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.T. Herlaar
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is helemaal geen oplossing. PostNL weigert elke vorm van compensatie bij het niet leveren op de gestelde datum en de klantenservice kan/wil/mag geen service verlenen. Je moet zelfs als klant bijbetalen om na een leverfout van PostNL je pakje vroeger te kunnen ophalen bij een servicepunt van PostNL. Zelfs het bedrag hiervoor willen ze niet compenseren. W.A.A.R.D.E.L.O.O.S.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen