Klacht POSTNL: Bezorger geeft pakket niet af en liegt dat bewoner niet thuis is

Klachtnummer
# 299171
Gebruiker
JaapT
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Er zouden twee pakketten worden bezorgd vandaag. We hebben ervoor gezorgd dat er de hele dag iemand thuis was omdat we de spullen dringend nodig hebben.

Via een mail krijgen we vervolgens te te lezen "Bewoner niet thuis aangetroffen". Dit is gelogen: we hebben het busje door de straat zien rijden zonder te stoppen. Er is dan ook geen kaartje in de bus gegooid.

Ditzelfde probleem hebben we twee weken ook al gehad en bij postnl een klacht ingediend. Kennelijk neemt PostNL deze klacht niet serieus.

D

De oplossing


PostNL instrueert medewerkers beter. Als ze iets niet kunnen vinden moeten ze in de buurt navragen en niet liegen dat de bewoner niet thuis is. Omdat dit het zoveelste geval is, wil ik dat zowel de bezorger als de manager van de afdeling aan de deur komen om excuses aan te bieden.

6 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Terpstra,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging op uw adres niet goed verloopt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u ook over deze situatie reeds telefonisch contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw klacht is doorgegeven aan de leidinggevende van de bezorgafdeling en hij/zij heeft uw klacht inmiddels met de verantwoordelijke medewerker besproken. Aan uw verzoek om de bezorger en de manager bij u aan de deur te laten komen om excuses te maken kan ik niet voldoen. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn of haar verantwoordelijkheid in nemen. Ik ga er vanuit dat de bezorging op uw adres in de toekomst weer zal verlopen zoals u van ons mag verwachten. Mocht u toch tegen onregelmatigheden aanlopen dan verneem ik dit uiteraard graag van u.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    JaapT
    Datum
    Met dit antwoord ben ik niet tevreden. Exact hetzelfde probleem was er twee weken geleden en toen werd ook gezegd dat de leidinggevende het met de medewerker zou bespreken. Dit heeft dus niets geholpen.

    Ik verwacht van PostNL dat ze deze klacht serieus in behandeling nemen en dat gebeurt nu duidelijk niet.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Beste meneer Terpstra,

    Bedankt voor uw reactie. Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Hierover het volgende.

    Volgens mijn gegevens is de klacht besproken via de leidinggevende met de verantwoordelijke bezorger. Hieruit is gebleken dat de bezorger inderdaad niet correct heeft gehandeld. In de toekomst wordt alles gedaan om herhaling te voorkomen. Nogmaals onze excuses voor het ervaren ongemak. Ik zie dat 3SBOLD29816138 inmiddels is bezorgd.

    Als vragen/en of opmerkingen heeft over een andere zending, hoor ik graag van u. In afwachting van uw reactie verblijf ik.

    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL
  4. Auteur
    JaapT
    Datum
    "In de toekomst wordt alles gedaan om herhaling te voorkomen". Kunt u uitleggen wat er dan gedaan wordt in de toekomst? Er zijn nu 2 chauffeurs geweest die een gesprek hebben gehad met hun leidinggevende. En wat gebeurt er met de 80 andere chauffeurs die werkzaam zijn in de regio?

    Nogmaals, ik heb er geen enkel vertrouwen in dat het probleem hiermee is opgelost.
  5. Auteur
    JaapT
    Datum
    Toevoeging: hetzelfde probleem treedt ook op bij de andere bewoners in de straat.
  6. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Terpstra,

    Wij geven de klacht door op basis van de barcode van het pakket. De leidinggevende op het bezorgkantoor kan dan nakijken welke bezorger er verantwoordelijk is en die zal erop worden aangesproken. Alle medewerkers zijn op de hoogte van de bezorgprocedures. Als er over een bepaalde medewerker meerdere klachten binnen komen wordt dit uiteraard ook in de gaten gehouden.

    Het spijt me om te vernemen dat de bezorging ook bij andere bewoners in de straat niet correct verloopt. Ik hoop dat zij dit net als u bij ons zullen melden.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen