Klacht POSTNL: Bezorger hield géén rekening met het feit ''aangetekend pakket''

Zebra#23

Afgelopen zaterdag (23 mei) is een pakketje bezorgd. Het was aangetekend verzonden, omdat het een telefoon was, en ik zou een handtekening moeten zetten of de laatste drie cijfers van mijn ID kaart melden. Ikzelf was die dag niet thuis (ivm werk) maar mijn moeder wel. De bezorger vroeg niet naar de naam van mijn moeder om te controleren of zij degene was die het had besteld. Ook vroeg hij niet om een handtekening of ID kaart. Ten slotte, gaf hij het pakketje in de hand aan ipv op de grond (ivm Corona maatregelen).

De desbetreffende bezorger aanspreken hierover.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakket niet goed is verlopen. U geeft aan dat de bezorger niet om een ID vroeg en het pakket in de hand aangaf. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Een volwassen huisgenoot mag een aangetekende zending aannemen, dit hoeft niet de geadresseerde te zijn. De bezorger hoeft hierbij niet naar de naam te vragen van de persoon die het pakket aanneemt. Wel had hij de laatste drie cijfers van het documentnummer van het legitimatiebewijs van uw moeder moeten vragen zodat hij met die gegevens kon tekenen voor ontvangst. Daarnaast had de bezorger uiteraard het pakket niet moeten overhandigen, maar op de grond moeten neerzetten en afstand moeten nemen zodat uw moeder het pakket zelf binnen kon halen. Ik wil dit graag melden zodat de chauffeur wordt aangesproken.

Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn en een klacht te kunnen melden ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Mag ik voor de registratie van uw gegevens uw e-mailadres?