Klacht POSTNL: bezorger kiest de weg van de minste weerstand ten koste van de klant

Gebruiker1541001577

Voor de tweede keer op rij wordt door PostNL de zes dozen met wijn niet bij mij thuis bezorgd.
Ik krijg dan een bericht dat de bezorging niet is gelukt ondanks dat ik de hele dag thuis ben gebleven en dat ik de andere dag de bestelling kan ophalen bij een PostNL afhaalpunt in de buurt.
Ik heb een vermoeden waarom dit zo gaat.
Men heeft er geen zin in om met zes dozen een appartementencomplex in te gaan en kiest voor de gemakkelijkste oplossing: het afhaalpunt op 50 meter afstand in dezelfde straat!
De optie thuisbezorgen kies ik omdat ik geen zin heb om met dozen wijn te gaan sjouwen.
Noodgedwongen moet ik dat door laks handelen van PostNL alsnog doen.

zorgen dat de bezorger tijd en instructie krijgt om zijn werk correct te doen.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van pakketten op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Zojuist hebben wij uw klacht telefonisch besproken. Tijdens ons gesprek heb ik uitgelegd dat onze bezorger verplicht is om uw pakketten boven bij de voordeur af te leveren. Er kan gevraagd worden de zendingen beneden op te halen, maar dit kan nooit verplicht worden. Inmiddels heb ik een klacht ingediend zodat dit besproken wordt met de bezorger. Uiterlijk 24 november 2021 is dit gebeurt en mag het niet opnieuw voorkomen. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.