Klacht POSTNL: Bezorger laat geen bericht achter en levert de pakketjes in bij een afhaalpunt

Hans

bezorger levert de pakketjes af bij een afhaalpunt zonder een bericht in de brievenbus achter te laten. Meerdere malen gebeurd, Via track en trace lazen we dat het pakketje bezorgd was, maar bij een afhaalpunt. Een pakketje uit Amerika lag zo op ons te wachten zonder dat wij het wisten en is weer teruggestuurd naar Amerika.

Excuses, en de bezorger van onze wijk daar op aanspreken.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakketten niet goed verloopt. Ik kan me voorstellen dat u hier teleurgesteld over bent. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Wat zijn de Track & Trace-codes van de betreffende pakketten?

Hans
    Ik heb helaas geen track and trace code: het pakketje werd vanuit Amerika naar ons gestuurd. De afzender kreeg bericht dat het was afgestempeld in Nederland op 13-12-2019 om 09:32.
    Vervolgens is het pakketje NIET bij ons thuis afgeleverd, maar regelrecht naar het afhaalpunt gebracht van de Plus aan de Colijnstraat 86, 8072 AW te Nunspeet.
    Omdat wij van NIETS wisten, want de bezorger had GEEN bericht achtergelaten, bleef het pakketje liggen zonder door ons te zijn opgehaald. Daarna is het weer teruggestuurd naar de USA.

Het is nu al de 4e keer dat een bezorger geen bericht achterlaat en een pakketje regelrecht naar een afhaalpunt brengt. Wij waren speciaal thuis gebleven op de aangegeven tijden, dus dat kan niet de oorzaak zijn. En sorry, we hebben geen track and trace codes meer van de vorige 3 pakketjes.

Maar het gaat ons om het idee dat een bezorger NIETS achter laat en ons in het ongewisse laat. Er moet te achterhalen zijn wie in deze postcode pakketjes aflevert: 8072 te Nunspeet.

Ons vertrouwen in PKN post is erg beschaamd en de volgende keer denken we wel twee keer voor we met hen in zee gaan. Er zijn genoeg andere postbezorgers die wel te vertrouwen zijn.

Met een hartelijke groet,
    Hans van der Meer
    Hans
    Ik heb de envelop van het pakketje uit Amerika als scan toegestuurd gekregen. Misschien helpt dat om uit te zoeken welke bezorger het niet heeft geleverd en geen bericht heeft achtergelaten.
    Vr Gr J. van der Meer
    Hans
    Zaterdag een pakket ontvangen, maar de bezorger heeft weer niet gebeld, terwijl wij thuis waren. Onbegrijpelijk!
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en het meesturen van de envelop. Aan de hand daarvan heb ik de track en tracé code kunnen vinden. Dat gaat om de code die begint met LC.

Aangezien u geen briefje had ontvangen, wil ik graag een klacht aan maken zodat het met de betrokken medewerkers besproken kan worden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Uw e-mailadres
    - Wat is uw huisnummertoevoeging?
    - U geeft ook aan dat het opnieuw is mis gegaan. Heeft u daar ook een Track en Trace code van? Dan kijk ik die ook gelijk na.

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privé reactie op dit bericht.