Klacht POSTNL: Bezorger maakt fouten, met schade tot gevolg, wordt niet opgelost.

SannevanCan

Ik ben geabonneerd op een tijdschrijft, niet goedkoop, dat door de bezorger steeds dubbelgevouwen in de brievenbus wordt gepropt. Tevens worden pakketjes bij buren afgegeven zonder dat er een briefje in mijn brievenbus wordt gedaan, waardoor ik niet weet waar het pakketje is en maar zit af te wachten. Al meerdere malen de winkel gevraagd het nogmaals te versturen, om vervolgens na weken erachter te komen dat het toch bij een van de buren lag.
Ik heb geklaagd bij Postnl. Zij hebben de bezorger(s) erop aangesproken. Daarop is het tijdschrijft de volgende keer bij de buren afgegeven, dus gelukkig niet beschadigd, maar vervolgens geen briefje in mijn brievenbus waardoor ik weer de winkel heb gevraagd om het opnieuw te sturen. Dat zijn nogal wat extra kosten voor winkels en beschadigde tijdschriften voor mij. Ik heb ieder incident gemeld. Postnl doet niks anders dan zeggen dat het zo vervelend is. Zij bieden mij geen schadevergoeding aan voor de beschadigde tijdschriften, een postzegelvelletje o.i.d. kan er kennelijk nog niet eens van af. Twee keer hebben zij nu de bezorger(s) erop aangesproken en ik heb een briefje op mijn brievenbus geplakt om de bezorger te herinneren, maar dat heeft duidelijk geen zin want het blijft gebeuren. Ik klaag bij Postnl over de afhandeling van mijn klachten, want er wordt niks opgelost en niks goedgemaakt. Het enige dat zij blijven zeggen: wat vervelend, blijf het melden dan kan de betreffende bezorger erop worden aangesproken.
Ik word zo moe van deze organisatie. Als ik kon wisselen van bezorger, zou ik het meteen doen!! Nul creativiteit, ze gaan niet kijken hoe kunnen we zorgen dat het goed verloopt voor deze klant en dan misschien een niet-standaard oplossing bedenken. Nee ze kunnen alleen maar binnen hun beperkte patroon denken en nemen geen verantwoordelijkheid op deze manier. Het punt van het tijdschrift zou ik volgens hen moeten oplossen door een grotere brievenbus aan te schaffen, wordt het helemaal mooi!! Ik huur, die brievenbus zit samen met andere brievenbussen ingebouwd in het pand en de verhuurder/eigenaar gaat daar niks aan veranderen. En het beleid van Postnl is gewoon: als het niet in de brievenbus past, dan wordt het afgegeven aan de deur of een ophaalpunt én wordt er een briefje in de bus gedaan. Dus, de bezorger zou niet gewoon zijn werk goed moeten doen maar ik moet maar een nieuwe brievenbus regelen (wat ik nog geprobeerd heb ook)? Te belachelijk voor woorden.

Inmiddels heb ik drie beschadigde tijdschriften ontvangen (hierbij zitten elke keer dingen om te knutselen, dus dat is echt jammer!). Ik wil dat zij hiervoor een schadevergoeding aanbieden in wat voor vorm dan ook. Dat ze daar überhaupt eens op reageren, want dat punt negeren ze in iedere communicatie.
Tevens wil ik dat ze met een échte oplossing komen. Aangeven dat iedere keer als het in de toekomst weer gebeurt, daar iets tegenover staat. Of dat ze vanaf nu de tijdschriften en pakketjes bij een afhaalpunt afgeven, maar dan moet daar wel ook iets tegenover staan. Want ik krijg het dan niet meer thuisgestuurd, terwijl ik daar bij een tijdschriftenabonnement wel voor betaal.
Ik denk vooral een beetje good will, intentie tonen om het écht op te lossen. Niet maar met standaard berichten blijven komen, waar ik helemaal niks mee kan en me alleen maar bakken met energie kost (zonder dat het iets oplevert).

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp dat u er ondertussen wel klaar mee bent en graag een oplossing ziet. Ik heb even voor u in mijn administratie gezocht en zie dat er inderdaad meermaals een klacht is ingediend betreft dit probleem. U heeft onlangs een mail van ons ontvangen met hierin informatie. Hier heeft u dan ook op gereageerd en ik raad u aan het antwoord van de betreffende af te wachten. Hopelijk is er snel een verbetering of een oplossing.

SannevanCan
Niks. Het antwoord is dat ik maar moet wachten op een reactie op mijn mail naar de leidinggevende die mij een mail stuurde met weer een standaard klachtenafhandeling tekst. Ik ga hier geen reactie op krijgen, dat heeft de klantenservice mij al eerder laten weten. Op het moment dat de leidinggevende mij mailt, is de klacht in hun ogen afgehandeld. Daar vindt geen vorm van gesprek plaats. De reactie hier op Klachtenkompas is dus wederom totaal nutteloos, zoals ik inmiddels gewend ben van PostNl.