Opgelost door POSTNL: Bezorger meld onterecht dat de zending geweigerd is door de klant.

content Opgelost
Klant84

Op 01-12-2019 werd door mij onder nummer xxxxxxx een bestelling bij meerdere verzenders met totaal bedrag van 250,- geplaatst. Op 02-12-2019 ontving ik na telefonisch contact met de verzenders na het ontvangen van een mail van Post.nl tot mijn grote verbazing het bericht dat ik deze bestelling aan de deur bij uw bezorger geweigerd zou hebben. Dit is pertinent onjuist. Ik ben zeer ontstemd over het feit dat een bezorger van post.nl dit volledig ten onrechte heeft gemeld. Ik ben de gehele dag thuis gebleven, wachtende op mijn bezorging. Er is géén bezorger bij mij aan de deur geweest. De door mij bestelde goederen heb ik gekocht in de zogeheten Black Friday sale. Door bol.com werd mij medegedeeld dat er nu niets anders opzat mijn bestelling opnieuw te plaatsen, dit kan NIET meer tegen het kortings tarief. Hierdoor heb ik nu een schadepost van ruim 100,- Ik verzoek u dringend contact op te nemen met deze bezorger, welke in mijn ogen op deze manier moedwillig frauduleus handeld en mij hiermee financieel mee benadeeld. Een misverstand kan altijd plaatsvinden, maar daar is hier in zijn geheel geen sprake van een. Ook verneem ik graag van u wat de juridische afspraken tussen u en bol.com en andere verzenders zijn aangaande dit soort situaties.

Reactie van post.nl via social media:

Hallo Rianne, ik begrijp dat het erg frustrerend is dat je zendingen retour gestuurd zijn. Je zult hiervoor contact met de afzenders op moeten nemen. Op de zending zal aangegeven worden waarom de zending precies retour is gestuurd. Mocht de zendingen onterecht retour zijn gestuurd dan kan de afzender hier een melding voor aanmaken. Dan kunnen ze de verzendkosten retour krijgen. Voor de vervolgschade zijn wij verder niet aansprakelijk. Je bent de klant van de afzender en daarom zul je dit met de afzender moeten oppakken. Zou ik je postcode en huisnummer nog mogen ontvangen? Groeten Xxxxx

Ik heb bij mijn contact met post.nl aangegeven dat de zending zou zijn geweigerd aan de deur door de klant. Ze schuiven het probleem door naar de verzenders, de verzenders zien ook dat de verzending zou zijn geweigerd door de klant en ik kom geen steek verder met post.nl aangezien je daar geen klacht kan indienen omdat zij hun handen er vanaf trekken.
Ik bestel en betaal mijn online aankopen in goed vertrouwen en de verzenders in deze hebben gewoon netjes op tijd het product verzonden via post.nl. Deze verzuimd (post.nl) maar neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Oplossing: vergoeding van de geleden schade. Ik heb nu opnieuw (buiten de black friday sale) de cadeautjes van mijn kinderen voor Sinterklaas moeten bestellen. Ik wil graag een reden horen waarom de bezorger dit ten onrechte meld.

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De chauffeur heeft ten onrechte aangegeven dat u de pakketten aan de deur geweigerd zou hebben. Dat is een zeer kwalijke zaak. Daarom wil ik u hiervoor namens PostNL mijn excuses aanbieden. Volgens mijn administratie is er reeds een klacht namens u geregistreerd. De bezorger is op de klacht aangesproken door de leidinggevende. U mag dan ook verwachten dat de situatie niet weer zal voorkomen. Indien dat onverhoopt wel het geval is kunt u altijd opnieuw contact met ons opnemen.

De reden dat u naar de afzender verwezen wordt is dat u klant van de afzender bent en met deze partij een (koop)overeenkomst heeft. Het is daarom aan u om met deze partij tot een passende oplossing te komen. De afzender heeft weer een overeenkomst met PostNL en kan daarom bij PostNL terecht voor een onderzoek en een eventuele passende oplossing.

Klant84
Ik heb een excuses gekregen en later nog een cadeaubon van bol.com voor de overlast. Bezorger is aangesproken en voor mij is het nu prima opgelost.