Klacht POSTNL: Bezorger niet aangebeld of briefje achtergelaten

Knigge

Vandaag zou mijn pakket tussen 11.30 en 14.00 worden bezorgt. Rond 13.15 keek ik uit het raam en zag ik dat de bus van PostNL is de straat stond. Er is bij ons niet aangebeld en geen briefje achter gelaten. Toen ik het busje zag wegrijden was ik in de war en keek ik op de website van PostNL naar mijn Track & Trace code. Hier stond vermeld dat de bezorger wel was langs geweest en dat wij niet thuis waren?! Ik heb toen de deurbel getest en die doet het gewoon, en nergens een briefje dat de bezorger was langs geweest. Met dit als reden ad ik de Klantenservice gebeld. Hier werd mij verteld dat ze niks voor me konden doen en dat ik pas morgen mijn pakket ga krijgen. Er was blijkbaar geen mogelijkheid om contact op te nemen met de chauffeur en het pakket desnoods bij het PostNL servicepoint achter te laten. Ik vind dit niet kunnen, vooral niet wanneer PostNL zich verkoopt met het idee dat he dingen zelfs nog dezelfde dag kan laten bezorgen. Uiteindelijk heb ik nog wel de levering van morgen kunnen aanpassen naar tussen 11.00 en 13.30, maar dit is nog steeds te laat (mijn partner moet nu het pakket in ontvangst nemen, en zelf zal ik het pas over een week kunnen zien).

Ik zou graag willen horen of er niet een mogelijkheid is om het pakket eerder dan morgen 11.00 te laten bezorgen. Al met al ben ik zeer teleurgesteld over de mogelijkheden die ik heb terwijl er een fout is gemaakt door PostNL zelf.

Geachte heer/mevrouw Knigge,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Ik betreur te lezen dat de bezorger heeft aangegeven dat u niet thuis was op moment van bezorgen, waar u dat wel was. Mijn excuses hiervoor, graag reageer ik op uw bericht.

Gezien het tijdstip van reageren ben ik helaas niet meer in staat om ervoor te zorgen dat de zending tijdig wordt bezorgd maar ik kan wel een melding naar het depot uitzetten waarin ik meld dat er onterecht een 'niet thuis'-scan is gemaakt. Als u wilt dat ik dit doe, ontvang ik nog graag uw e-mailadres.

Hopelijk heeft u inmiddels het pakket in goede orde ontvangen. In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Tycho
    Knigge
    Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Mijn klacht is al in behandeling genomen via andere kanalen, maar uw antwoord is zeker gewaardeerd.

Mvg.