Klacht POSTNL: Bezorger probeert niet eens te bezorgen maar meld op afstand af

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 358338
Gebruiker
M.J. Pieters
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Aangetekende post van rechtbank blijkt te zijn terug gestuurd - nooit bericht van bezorgpoging in de brievenbus gehad. Dat was 2 weken geleden.
Nu blijf ik thuis om een pakket te ontvangen en krijg ik per de post nl app de melding dat ik niet thuis was vlak nadat bezorg tijdvak afliep.
De bezorger lijkt niets meer te bezorgen maar gewoon af te melden. Melden aan Post Nl lijkt niet eens meer te kunnen via email - alleen door de weeks bellen/ facebook of twitter. Die laatste 2 gebruik ik niet. Waardeloos.

De oplossing

Melden mogelijk maken op tracking code online - opvolgend postcode gebied 1056TA actie ondernemen. Ik zal niet de enige zijn.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard is het niet de bedoeling dat de bezorger aangeeft dat u niet thuis was terwijl dat dat wel het geval was. Hier wil ik dan ook graag een melding voor doorzetten. Ik zou graag willen weten of u hier een kennisgeving over hebt ontvangen en of uw deurbel naar behoren werkt.

    Wat betreft de aangetekende post van de rechtbank, daarvan zou ik graag de track & trace code willen ontvangen zodat ik ook over dit pakket een klacht door kan zetten.

    Via onze website: postnl.nl/klantenservice kunt u ook eenvoudig chatten met één van onze medewerkers.

    Zodra de ontbrekende informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    M.J. Pieters
    Datum
    Beste klantenservice, dank voor de reactie. Mijn deurbel werkt en ik heb geen briefje in de bus gehad van of de aangetekende brief of van het pakket toen ik thuis was. Van het pakket kon ik de code uit de postnl app halen. Van de aangetekende brief van de rechtbank weet ik die niet. Die zie ik niet in de app, ik hen na 3 weken via de secretaris vernomen dat zij de brief als niet afgehaald terug gezonden hadden gekregen. Heel graag beide zaken doorzetten. De aangetekende briec vindt ik zeer kwalijk en had etnstige gevokge kunnen hebben. MVG Martijn
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er zowel een aangetekende brief, als een pakket, niet bij u aangeboden is. Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend is, vooral omdat de aangetekende brief retour afzender is gestuurd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Omdat de bezorger niet bij u is langs geweest, heb ik de klacht doorgestuurd naar de leidinggevende van de bezorger. Deze leidinggevende zal vervolgens de kwestie persoonlijk, binnen twee werkdagen bespreken met de bezorger. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden, dan zal de leidinggevende daar zijn/haar verantwoordelijkheid in nemen.

    Omdat u geen Track & Trace code ontvangen heeft van de aangetekende brief, heb ik de code geprobeerd te zoeken via uw adres. Echter, is er geen aangetekende brief naar uw adres toegestuurd. Wel is er op 5 maart een aangetekende brief verstuurd naar huisnummer 79. Deze brief heeft twee weken op een afhaallocatie gelegen, en is weer teruggestuurd. Ik vermoed dat dit de brief van de rechtbank is. Helaas zij zijn de toevoeging vergeten, waardoor u niet wist dat de aangetekende brief voor u klaar lag.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.J. Pieters
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er zal opvolging gedaan worden op de niet thuis medling terwijl ik wel thuis was, en waarbij geen niet thuis bericht in de bus is gedaan - bezorger was in mijn optiek niet langs geweest. De aangetekende brief is uitgezocht, wat ik bijzonder fijn vindt. Ik kan nu met de rechtbank dit verder oppakken - het lijkt erop dat de toevoeging niet is gebruikt in de adressering. Snelle reactie en duidelijke uitleg. Heel fijn. Aangepast 19/06: adres was wél juist, ook een tweede aangetekende brief verliep op zelfde wijze. Geen notificatie 1e of 2e bezorgpoging, terug naar afzender met in systeem mijn huisnummer zonder toevoeging.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen