Klacht POSTNL: Bezorger weigert autovrij gebied in te gaan, spoedzending gemarkeerd als 'Bezorgadres onbereikbaar'

Lee

Wij wonen in een bekend autovrij gebied met veel woningen in Amsterdam. Ik wacht op een zending die ik dringend nodig heb (vandaar bezorging op zondag gekozen). Plots als het bezorgtijdvak juist voorbij is, verschijnt op de trackingpagina de melding 'Bezorgadres onbereikbaar, nieuwe poging volgt'.
Dit is toch onbestaanbaar. Hoezo is het mogelijk dat een bezorger zich er zo van af kan maken en er bovendien zonder enige controle zulk soort onzinmeldingen kunnen worden geplaatst.
Het bezorgadres is prima bereikbaar, alleen je kunt niet voor de deur parkeren. Dit mag uiteraard nooit een reden zijn voor PostNL om een zending niet te bezorgen en dit soort flauwekul op de trackingpagina te plaatsen.
We zijn er inmiddels aan gewend geraakt dat PostNL-zendingen worden gedumpt bij de ingang van ons appartementencomplex (ook zendingen waarvoor moet worden getekend). Ook niet best, maar als pakjes vanaf heden helemaal niet meer worden afgeleverd, omdat het te veel moeite kost, kan PostNL zich maar beter opheffen.

Excuus van de bezorger en PostNL, aanpassing van het interne beleid zodat bezorgers nooit op eigen initiatief bezorging kunnen weigeren (en daarbij zendingen kunnen markeren als 'Bezorgadres onbereikbaar' oid), maar alleen na overleg met een supervisor, financiële compensatie als het pakje morgen nog niet is bezorgd.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat het pakket niet bij u is aangeboden. Deze scan wordt vaak gemaakt als de chauffeur niet met de bestelbus bij het bezorgadres kan komen. Bijvoorbeeld door werkzaamheden. Het is voor een bezorger niet altijd haalbaar om een heel stuk met een pakket te lopen. Kunt u uitleggen wat precies de situatie is en tot hoe ver de chauffeur bij uw adres kan komen?

Tevens geeft u aan dat er pakketten onbeheerd bij de deur zijn achtergelaten. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Wat is de Track & Trace code van een pakket dat onbeheerd is achtergelaten?

- Wat is uw e-mail adres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht. Ik zie dat u het pakket inmiddels heeft ontvangen.