Klacht POSTNL: Bezorger weigert oud apparaat voor recycling mee te nemen.

Willem Reijntjens

Op 7 sept.is een pakket bezorgd van Coolblue. Volgens Coolblue kan ik het oude apparaat met de bezorger meegeven ter recycling. Als bezorgd wordt door POSTNL kan dat ook, mits in doos en voorzien van verzendlabel. Dit laatste staat ook op de WEB-site van POSTNL vermeld. (zie bijlage; het rode kader heb ik er zelf bij gezet)
De bezorger weigert echter het pakket mee te nemen; "Doen wij nooit" was zijn opmerking. De klantenservice van POSTNL gebeld: een vriendelijk mevrouw had een vaag verhaal over "dat bepalen de bezorger zelf" ze zou proberen om het alsnog te laten ophalen.
Het pakket staat nog steeds in mijn gang en ik heb geen vervoer om het zelf naar een ophaalpunt te brengen.

Het pakket alsnog ophalen.

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorger die het oude pakket niet retour heeft genomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Zoals telefonisch met u te hebben besproken, heb ik uw klacht uitgezet naar het verantwoordelijke depot om dit te gaan oplossen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

Willem Reijntjens
Al zeer snel benaderd door de klantenservice van Postnl. De uiterst vriendelijke mevrouw zou het depot vragen het pakket alsnog bij me op te halen. Als het dinsdag (14-09) nog in mijn gang zou staan moest ik dat laten weten. Dinsdagavond een mail gestuurd dat het pakket er nog steeds staat. Verder nog niets gehoord. Vanmorgen (20-09) een mail ontvangen: Bezorger beweert dat er geen verzendlabel op de doos zat. PostNL kan niets meer voor me doen. Advies: laat Coolblue het maar oplossen. Coolblue valt niets te verwijten, ik heb ze inmiddels wel op de hoogte gebracht