Klacht POSTNL: Bezorgers te beroerd om het pakket aan de deur af te leveren in flat.

Klachtnummer
# 341024
Gebruiker
IkBenHierOmTeKlagen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Beste PostNL,

Jullie postbezorgers zijn te beroerd om even een pakket naar de 10e etage te brengen (met lift) als wij hen daarom vragen. Wij zijn niet te beroerd om zelf naar beneden te komen, dit doen wij regelmatig aangezien wij in een groot appartementencomplex wonen. Maar op momenten dat wij (bijv. door het flesje geven van onze baby en dit ook als reden aanduiden) niet naar beneden kunnen komen, vinden wij het absurd dat jullie bezorger het dan altijd maar gooit op 'bewoner niet thuis' of 'we brengen het dan naar een lokaal postNL afhaallocatie' of helemaal mooi: 'kunt u uw buurman niet sturen...'.

Wij zijn er een beetje klaar mee! Wat gaan jullie hieraan doen, want dit is een structureel probleem. Graag geef ik u de barcodes van twee recente pakketten, om er zo voor te zorgen dat dit bericht WEL persoonlijk kan worden afgeleverd bij de desbetreffende bezorger.


Ons voorstel (in geval jullie zelf geen passende oplossing kunnen verzinnen):
Nadat iedere bewoner beneden langs is geweest om zijn/haar pakket op te halen, de bewoners langsgaan die aangeven dat zij graag hun pakket gebracht willen hebben. Kost maar een paar minuten van de bezorgers hun tijd en het geeft even een beter beeld van jullie 'servicebeleid'.

Bij voorbaat dank voor uw reactie en uitkijkende naar uw oplossing.

De oplossing

1. De desbetreffende bezorger/chauffeur aanspreken hierop.
2. Structureel de bezorgers/chauffeurs beter inlichten dat zij verplicht zijn om tot aan de voordeur te bezorger.
3. Onze pakketten naar boven aan onze voordeur leveren als wij daarom vragen.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw [verwijderd ivm privacy],

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - uw mailadres
    - wanneer deze postbezorger bij u was

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    IkBenHierOmTeKlagen
    Datum
    Beste PostNL Klantenservice,

    Bedankt voor uw reactie.

    Ik meen dat u via klachtenkompas aan mijn e-mail adres kunt komen, dit heb ik immers op moeten geven met aanvullend de barcodes van de pakketten (daarmee kunt u zelf wel traceren wanneer de postbode bij ons is geweest lijkt mij).

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Ik heb nog even naar de zaak gekeken en ik zie dat het om 3SLOCA pakketjes gaan. Dit zijn pakketjes die in de eerste instantie met briefpost meegingen en later toch niet door de brievenbus blijken te passen. Onze postbezorgers zijn niet verplicht om naar boven te gaan om pakjes af te geven als een zending niet in de brievenbus past, de klant dient altijd naar beneden te komen om het pakje in ontvangst te nemen. Lukt het niet om de zending af te leveren dan laat de bezorger een kennisgeving achter. Hierop wordt aangegeven of de zending bij uw buren is afgeleverd of kunt afhalen van de afhaallocatie.

    Mocht dit ook gebeuren bij een andere zending dan ontvang ik graag hiervan de 3S-code, samen met uw e-mailadres (die kunnen wij helaas niet zien).

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen