Klacht POSTNL: Bezorgers willen pakket niet aan de deur leveren

Klachtnummer
# 407783
Gebruiker
Zure nasmaak in mijn mond
Datum
3 reacties

Details

De klacht

De uitzondering daar gelaten, wordt er van de bezorging verwacht dat ik naar de voorkant van ons appartementencomplex kom. Ik woon op de begane grond, geef duidelijk aan dat ik dat niet ga doen en geef zelfs nog een logische reden op. Daarnaast is het ook een principe kwestie aan het worden. Het gaat niet om een bezorger, maar om meerdere. Eerder hebben mijn man en ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL, maar dat is maanden geleden en we hebben meerdere keren per maand last van dit probleem. Wellicht tijd dat PostNL op een andere wijze de bezorgers gaat belonen. Mijn conclusie is namelijk dat personeel of wordt opgejaagd en wordt betaald per bezorging. Of neemt PostNL alleen personeel aan dat geen zin heeft om te werken? Soms worden pakketjes in de brievenbus gepropt of wordt zonder overleg bij de buren bezorgd terwijl een van ons thuis is en we hebben aangegeven niet naar de deur te komen... Ik bestel graag online, maar dit zorgt ervoor dat ik oplet met wie de winkel samenwerkt om te bezorgen. Jammer, want dit kan volgens mij beter en prettiger voor alle partijen....

De oplossing

Het zou fijn zijn als PostNL eens gaat nadenken over hoe om te gaan met hun personeel. Dit aangezien het meer regel dan uitzondering is hoe er wordt bezorgd en het niet om een specifieke bezorger gaat.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Laat ik u eerst bedanken voor de melding. Zonder dit kunnen wij onze service niet verbeteren. Onze bezorger is verplicht om het pakket aan de deur aan te bieden. Wel kan onze bezorger u vragen om het pakket beneden op te halen, maar deze kan u tot niets verplichten.

    Ik begrijp dat de bezorger de zending niet bij u aan de deur aangeboden heeft. Dit is niet volgens de procedure. Ik wil dit voor u melden bij de leidinggevende van de betreffende bezorger, zodat dit besproken gaat worden met de bezorger.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    * De track & trace code van een pakket gelinkt aan deze situatie;
    * Uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Zure nasmaak in mijn mond
    Datum
    Mooi zo’n automatisch gegenereerd antwoord.

    ‘Wel kan onze bezorger u vragen om het pakket beneden op te halen, maar deze kan u tot niets verplichten’

    Ik woon zoals eerder aangegeven niet op een etage, ik woon op de begane grond. Het gaat daarnaast niet om een bezorger, maar om meerdere, zoals al te lezen was. Wij hebben meerdere bezorgingen per maand en soms zelfs per week dus is het vervelend iedere keer opnieuw te moeten herhalen. Iets wat ik niet hoop te hoeven doen in een mogelijk volgende reactie van PostNL op deze post....

    Er is maar een bezorger die zonder uitzondering WEL naar onze deur komt en die heeft bijvoorbeeld 3SBOLD04865219 geleverd. Dus chapeau voor hem.

    Als deze bezorger niet werkt is het zonder uitzondering dat wij naar de voorkant van het complex worden gesommeerd. Soms wordt dan het pakket alsnog geleverd bij ons aan de deur, maar dat gaat niet van harte. Als ik zo verder lees, op klachtenkompas zijn wij ook niet de enige appartementencomplex wat hier last van heeft, dus opnieuw: kijk eens naar jullie beleid en ga niet individueel bezorgers aanspreken. Daar ligt duidelijk de oplossing niet.

    Ook heeft mijn man zoals eerder vermeld al meerdere keren gebeld met de PostNL klantenservice en daarmee wordt duidelijk het probleem niet opgelost. Dus blijf ik rustig hier posten om zo op z’n minst andere mensen een hart onder de riem te steken.

    Mijn contactgegevens zijn bekend bij klachtenkompas, dus mocht het nodig zijn kan op die wijze contact worden opgenomen.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik ben blij om te vernemen dat het bij de vaste chauffeur wel correct verloopt.

    Onze chauffeurs dienen te bezorgen aan de voordeur, maar mogen klanten wel vragen om naar beneden te komen of naar de voorkant te komen. Als u dan aangeeft dat u wilt dat de chauffeur naar de voordeur komt, dan hoort de bezorger hier gehoor aan te geven. Aangezien u aangeeft dat u niet wilt dat er een individuele chauffeur op wordt aangesproken en u niet de informatie heeft doorgegeven waar we om hebben gevraagd heb ik niet de mogelijkheid om u hierbij verder van dienst te zijn.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen