Klacht POSTNL: Bezorging al twee keer uitgesteld

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 405396
Gebruiker
Sara
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Woensdag 27 november boek besteld bij bol.com, keurig rond half vier een bericht van bol dat mijn pakke de volgende avond tussen zes en tien zou worden geleverd. Track en tracé gaf aan vanaf half zes.
De volgende avond /eind van de middag zag ik via de track na d tracé dat boek tussen 19.50 en 20.50 zou worden geleverd. Gewacht en tussendoor wilde ik kijken waar pakketje ongeveer was en weer track en tracé bekeken en daar stond opeens dat er oponthoud was en mijn pakketje de volgende avond pas geleverd wou worden tussen 18 en 23 uur . Erg vervelend want ik had die middag het boek al nodig voor de studie. Volgende dag via track en trace gezien dat mijn pakketje onderweg was en er nog 28 adressen voor mij waren. Weer later, om half zes een mail van bol.com dat mij pakket vertraagd was. Nu stond er onder de trach en tracé dat het op zaterdag zou worden bezorgd, maar geen tijd bekend. Ook was er op een kaartje aangegeven dat de bezorger in plaats vlakbij was. Gebeld met bol.com want heb absoluut morgenochtend al het boek nodig vanwege geplande studieactiviteiten. Bol informeerde bij PostNL die vertelde dat het best kon dat het nog wel werd bezorgd, maar dit niet zeker was en daarom vast het bericht over de vertraging was doorgegeven. Ik niet tevreden met uitleg van PostNL en ze zelf gebeld. Daar hoorde ik dat het zelfs nog in het sorteercentrum ligt!!!!!!!! Speciaal vrij gehouden voor de studie waar ik het boek voor gekocht heb. Zondag hele dag werken, maandag en dinsdag halve dag woensdag, donderdag en vrijdag hele dag. Heel fijn PostNL. Schande en zeker ook de verkeerde informatie. Ronduit liegen tegen de jongeman van bol.com door te zeggen dat het wel onderweg was. Later nog eens met Bol gebeld en heeft zijn uiterste best gedaan een oplossing te vinden, echter weer afhankelijk van PostNL. Overigens heb ik een abonnement bij bol dat garandeert dat mijn bestelling binnen 24 uur wordt geleverd. Graag een snelle reactie!!!! Overigens vertelde de dame van de PostNL klantenservice dat ik mij verder moest richten tot bol.com voor schadeloosstelling.

De oplossing

Zorgen dat mijn boek er vanavond nog is en anders uiterlijk zaterdagochtend voor 10 uur. Excuses en een tegemoetkomeing in kosten van het boek en verloren tijd die ik extra thuis heb moeten zitten, waardoor ik minder uren heb gewerkt

2 reacties

  1. Auteur
    Sara
    Datum
    Vandaag nog eens gebeld met PostNL. Een aardige dame aan de lijn die heel wat mededeelzamer was dan de dame gisteren. Ze snapte er ook niets van. Dag iid alle verschillende berichten en zelfs dat chauffeur vannacht om 13 uur was weggereden, wat volgens haar helemaal niet kan. Dame vroeg of ze mij mocht doorverbinden met iemand die er meer vanaf wist. Tuurlijk, graag.
    Helaas, ik kreeg alleen een dame die mij van alles vertelde dat ik al wist. Namelijk dat het woendsdag was bestel (jaaaa. Weet ik) het donderdag geleverd zou worden (jaaaaa, weet ik) waarop ik weer bijzonder boos werd.
    Gezegd dat ik wilde weten waar mijn boek is en hoe laat het vandaag (zaterdag),geleverd gaat worden. De dame kwam pas met meer informatie, toen ik , inmiddels weer ziedend) vertelde dat ik wist dat ze precies kon zien hoe het verloop is, omdat de dame daarvoor dat ook kon. Pas toen vertelde ze dat het boek vandaag van depot Amersfoort (waar ik 10 minuten rijden vandaan woon. Naar Depot Nieuwegein is gebracht. Een heel eind verderop.
    Ze vertelde ook dat ze verder niets kon doen. Hoogst irritante dame met geen enkel vorm van sympathie in haar stem en erop getraind kennelijk mensen zo min mogelijk te vertellen. Ze vond ook dat ik bol.com maar moest bellen, toen ze daar haar zin mee begon heb ik bedankt en gezegd dat de eerdere dame heel wat plezieriger was om mee te praten en heb opgehangen. Echt schande deze ‘service’.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Uw pakket is op 27 november aan PostNL overhandigd maar tot op heden niet door u ontvangen. Ook bent u niet tevreden over de klantenservice. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn administratie is de verwerking van uw pakket niet helemaal soepel verlopen. Hiervoor wil ik u namens PostNL mijn oprechte excuses aanbieden. Wat er precies gebeurd zou kunnen zijn kan ik niet inzien, maar de vertraging zou met de huidige drukte rondom de feestdagen te maken kunnen hebben. In deze periode doen alle medewerkers hun uiterste best om de pakketten zo snel mogelijk bij de ontvangers te krijgen, maar jammer genoeg lukt dat niet altijd. Gelukkig zie ik dat de bezorger vandaag, 2 december, met uw pakket naar uw adres onderweg is.

    Het klopt dat u voor eventuele compensatie contact op dient te nemen met de afzender, omdat u klant van de afzender bent en niet van PostNL. U heeft de afzender tenslotte ook betaald. Uiteraard kan de afzender als klant van PostNL wel contact met ons opnemen om de situatie verder af te handelen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sara
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een soort van excuus, maar gelijk dat het waarschijnlijk zal komen door drukte. Die zien ze al lang van tevoren aankomen. Degene die het antwoord stuurde had al gezien dat pakket onderweg was. Feit blijft dat het 4 dagen te laat was en er niets is gezegd over verbetering van de manier waarop ik door twee medewerkers van PostNL te woord ben bestaan. Of ik idd bin Bol moet wezen voor ‘genoegdoening’ weet ik nog niet, dat moet ik nog uitzoeken. Las op internet dat dat helemaal niet zo is. KortomZ ze hebben in feite niets gedaan het op te lossen, behalve afwachten. Er wordt nergens gezegd dat ze zullen uitzoeken hoe het mogelijk is dat er ronduit doorlopend verkeerde informatie is gegeven en er zelfs ronduit een onwaarheid is verteld aan meeewerker van Bol.com. Tevreden ben ik dus niet nee!!! Boek is tenminste binnen, maar niet dankzij enige inspanning om probleem op te lossen door te informeren en zorgen voor snelle levererancier, maar gewoon wachten op het juiste moment om te reageren.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?