Klacht POSTNL: Bezorging bij de buren

Klachtnummer
# 147081
Gebruiker
Fam. Timmers
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn pakket is bezorgd bij de buren, op zich fijn natuurlijk, maar deze keer werd het begrip buren iets te ruim opgevat naar mijn zijn.
Zeven huizen verder aan de overkant is niet leuk meer, zeker niet met een enorm zware doos.
Bezorgen bij de buren graag beperken tot naaste buren.

De oplossing

Bezorgen bij de buren graag beperken tot naaste buren.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Timmers,

    Het is natuurlijk erg vervelend dat een zware zending bij verre buren wordt geleverd. Helaas mag een standaard zending wel bij buren in dezelfde straat worden geleverd.

    De bezorger heeft correct gehandeld en ik kan hier geen melding van maken. Mocht u niet willen dat een zending bij de buren wordt geleverd, dan moet u dit bij de afzender aangeven. De afzender kan dan kiezen voor een zending die alleen op huisadres mag worden afgeleverd.

    Excuses voor het ongemak en ik hoop dat dat toekomstige zendingen bij de naaste buren of gewoon op huisadres worden geleverd.

    Met vriendelijke groet,
    Bart
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Fam. Timmers
    Datum
    Natuurlijk weet ik dat allemaal, feit blijft, dat dezelfde straat een ruim begrip is .
    Als niemand meer bij de buren laat bezorgen wordt het voor jullie ook onwerkbaar neem ik aan.
    Maar goed, in de toekomst zal het ook bij jullie wel mogelijk worden om als ontvanger vóór de eerste bezorgpoging aan te geven wanneer de bezorging gelegen komt, hoop ik.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Timmers,

    Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat u hier overlast van heeft ondervonden. Een ander alternatief is er op dit moment inderdaad nog niet behalve dat de afzender kan aangeven dat het pakket niet bij buren mag worden aangeboden.

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen