Klacht POSTNL: Bezorging laat te zeer te wensen over

Ro

Klacht 1 Mijn pakket is op zaterdag veel vroeger bezorgd dan aangegeven was in de app. Met het briefje in de brievenbus geef ik via de app specifiek aan de zending te willen ontvangen op dinsdag bepaalde tijd. Zit de hele avond te wachten, niemand komt. Ook geen nieuwe tijd dag aangegeven door bezorger. Ik moet dus maar afwachten waneer het komt. Woensdag om 18:00 toch gebracht, helaas door beschadigd en sticker er op dat het opnieuw is verpakt. Is dat om te kijken of er wat waardevols in zat?

Klacht 2 Brievenbuspakketje, ik zie dat hij 2 dagen blijft hangen bij het postsorteercentrum, dan ineens is het bezorger is onderweg. Pakketje kan door de brievenbus, echter niets ontvangen, ook geen briefje oid. Nog steeds niets ontvangen 25 sept. Waar is mijn pakketje nu? Onderweg of weggegooid?

Van de berichtgeving via de app kan je ook niet op aan, pakketjes worden ook niet afgemeld bij bezorging.

Wat een verschrikkelijk zooitje is het bij PostNL. Het is één grote zooi bij dit ooit zo mooie bedrijf, toen nog PTT. Helaas niets meer van over, de bezorging is onbetrouwbaar geworden. De pakketten zijn zwaar beschadigd en komen te vroeg of veels te laat.

Dit is nou de zoveelste keer, ik ben het spuugzat dat de bezorging zo slecht is geworden. De bezorgers hebben geen hart meer voor de post of zijn klanten. DOE ER WAT AAN POSTNL !

Op tijd bezorgen zoals afgesproken en graag zoals het verzonden is! Heel!

Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te lezen dat onze dienstverlening niet was zoals u van ons mag verwachten. Graag reageer ik hier op.

Ondanks dat de bezorger het pakket binnen het geschatte tijdsvak probeert te leveren, kan het zijn dat dit niet lukt. Denk bijvoorbeeld aan de drukte op de weg, de route die gereden wordt etc. Dat het pakketje vervolgens niet op dinsdag, maar op woensdag, beschadigd, aankomt maakt het extra zuur. Hier registreer ik dan ook graag een klacht voor. Kunt u mij vertellen of de inhoud van het pakketje ook beschadigd is? Zoja, wat is de beschadiging?

Ik heb gekeken naar het andere pakketje, en zie dat deze inmiddels op 26 september zou zijn afgeleverd bij u in de brievenbus. Klopt dit? Omdat het pakketje met de postbezorger is meegegaan, kan het soms voorkomen dat er minder scans op de Track&Trace pagina te zien zijn.

Zodra ik de informatie over de beschadigde zending heb ontvangen, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

Ro
    Allereerst Dank voor uw reactie.

Alles is uiteindelijk bezorgd.
    Eén pakketje was zwaar beschadigd, het is aan de verzender te danken dat de inhoud heel gebleven is, ook omdat de inhoud wel tegen een stootje kan gelukkig. Het was voor mij wel schrikken toen ik de doos uitgereikt kreeg.

Aangezien het een inhoud had dat niet zo maar te vervangen zou zijn.

Ik schrijf ook niet zo maar een reactie, doe het eigenlijk nooit. Ik vind deze ervaring wel erg teleurstellend.

Ik moet tegenwoordig de verzender al vragen om het extra stevig te verpakken omdat ik uit ervaring weet hoe er wordt omgegaan met pakketten, helaas moet ik zeggen.

Het zou mooi zijn als jullie de bezorgers en/of afhandelaars op de distributiepunten er nogmaals op te wijzen dat het niet zomaar doosjes of pakketten zijn, maar dat de inhoud daarvan iets betekend voor de ontvanger.

Leer hiervan en verbeter dit, dit is gewoon te voorkomen door en met meer begrip bij de verwerkers.

Mvg, Rob