Klacht POSTNL: Bezorging twee dagen achter elkaar mislukt wegens "adres bestaat niet"

mck

Gisteren zouden we een pakketje krijgen, en het pakketje is retour afzender gegaan omdat ons adres niet zou bestaan. Gisteravond gebeld, met PostNL om opheldering te vragen: excuses gekregen, ze konden er niets meer aan doen, maar de bezorger zou een bericht hebben gehad van de situatie.
Vandaag weer een pakketje dat aan zou moeten komen: precies hetzelfde verhaal!!
Compleet belachelijk, en ik kan niet eens een klacht achterlaten omdat ik niet de klant van PostNL ben!

Pakketjes aan laten komen naar mijn huis en niet doen alsof mijn adres niet bestaat.

Geachte heer/mevrouw Kooiker,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket(ten). Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan goed begrijpen dat het zeer onprettig is als het pakket meermaals op retour wordt gescand, terwijl uw adres wel juist is. Ik zie dat u inderdaad voor het pakket met de code 3SCBQL537814480 een klacht heeft ingediend. Deze klacht wordt daarna binnen twee werkdagen met de bezorger besproken. Dit is inmiddels gebeurd. De bezorger is hier op aangesproken en er zullen gepaste vervolgstappen worden ondernomen door zijn/haar leidinggevende. Gezien de klacht nog niet was besproken bij de bezorging van het volgende pakketje, maar inmiddels wel, kan u er van uit gaan dat dit niet weer zal gebeuren.

Mocht u nog een verdere klacht in willen dienen, kan u dat bij de afzender doen. De afzender kan ook een onderzoek hiernaar opstarten indien gewenst.

mck
De oplossing was dat er gepraat zou zijn met de bezorger en dat indien nodig vervolgstappen ondernomen zouden worden door de leidinggevende. In werkelijkheid is de oplossing van PostNL nu dat het pakketje maar in het sorteercentrum blijft liggen totdat de gebruikelijke bezorger terug is van vakantie. Twee dagen ligt een van de twee bovengenoemde pakketjes nu op het sorteercentrum te wachten. En dan bel ik op om opheldering te vragen en krijg ik als antwoord: wacht maar even af tot morgen, en als het pakketje er dan nog niet is, moet je even contact opnemen met de afzender, want jij bent niet onze klant!! En dan moet ik PostNL nog serieus nemen?!?!?