Klacht POSTNL: Bezorging vanuit US geeft problemen

sad Niet opgelost
rivierenland56

Onze dochter heeft een pakket uit Amerika besteld. Deze is vanuit Amerika verzonden door USPS. Zij volgt het pakket m.b.v. track and trace op de website van USPS. Op een gegeven moment is de status bezorgd op het postkantoor. Zij verwacht dus ieder moment een bezorger aan de deur om het pakket af te geven. Deze komt echter niet. Ze neemt contact op met de verzender en deze geeft aan dat het pakket retour gezonden is en opnieuw verzonden kan worden tegen kosten. Dit begrijpt ze niet en neemt contact op met mij. Ik kom erachter dat als ik het track and trace nummer van USPS op een website van postNL invoer ik de status terug vind. Deze staat op retour verzonden en er staat vermeld dat er inklaringskosten betaald moet worden. Ik neem contact op met postNL om nader uitleg. Daar krijg ik te horen dat een bezorger een briefje in de bus moet hebben gedaan. Een briefje wordt in de bus gedaan als het pakket bezorgd wordt en de ontvanger niet thuis is. Echter dat is niet gebeurd. Het is logisch dat dat niet is gebeurd omdat het pakket niet wordt bezorgd voordat de inklaringskosten zijn betaald.

Het zou fair zijn als postNL er voor zorgt dat het pakket gratis naar Nederland wordt verzonden en dat zij beter communiceren als er pakketten vanuit het buitenland naar Nederland worden verstuurd, zoals het versturen van een email naar de ontvanger dat zij de bezorging binnen Nederland verzorgen en als er inklaringskosten moet worden betaald bij het postkantoor dat ook aangeven en dat om die reden er geen bezorging kan plaats vinden.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van het pakket van uw dochter. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Pakketten uit het buitenland waar inklaringskosten aan verbonden zitten, worden direct bij een PostNL locatie gebracht. Dit kunt u ook lezen op onze website: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/. Zodra het pakket bij de betreffende PostNL locatie is afgeleverd, wordt er een brief gedrukt en naar uw adres verstuurd. Deze brief wordt dus niet door de pakketbezorger afgeleverd, zoals bij een normaal briefje waarbij de bezorger aangeeft dat hij/zij u gemist heeft.

Een pakket blijft maximaal 7 dagen op een PostNL locatie liggen. Ook dit staat aangegeven op onze website: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/ophalen-op-een-postnl-locatie/. Als het pakket niet binnen één week opgehaald wordt, gaat de zending retour naar de afzender. Het is niet mogelijk om alle pakktten te bewaren die nog niet opgehaald zijn.

De status van het pakket kan ondertussen ook nog gevolgd worden via onze website: internationalparceltracking.com. Ik wil u aanraden om niet op andere websites te vertrouwen, dan die van PostNL. Andere websites geven namelijk vaak verkeerde informatie. Als het pakket volgens onze website klaar ligt op de betreffende locatie, kan het pakket opgehaald worden. Een kennisgeving is niet nodig bij het afhalen van het pakket.

rivierenland56
Maak gebruik van DHL om pakketten vanuit Amerika naar Nederland te versturen. Bij die vervoerder dienen de inklaringskosten tijdens de bezorging te worden voldaan. Dus geen brieven die nooit verstuurt zijn.