Klacht POSTNL: Bezorging

Klachtnummer
# 277612
Gebruiker
Beata en Johan
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Wat een ellende weer met Post.nl!
Een paar maanden geleden kom ik erachter dat onze postbode zelf handtekeningen zet als een pakketje ondertekend moet worden. Hierdoor is mijn pakketje al een aantal keren verloren, omdat deze in mijn voor-/ of achtertuin gelegd was. Tenminste dat zegt onze postbode. Kaartjes in de brievenbus met opmerkingen "achter de pot", "gegooid in de achtertuin" of gewoon met het huisnummer van andere mensen, die hier helemaal niets van weten of gezien hebben. Laatste keer hebben wij een pakketje van Molenweg 41, 6617 BC Bergharen binnengekregen. Weet ook niemand waarom wij deze hebben gekregen?! Daar was de postcode doorgekruist en naar onze postcode veranderd (5351ES). Toen heb ik de eigenaar van het pakketje gebeld en hij heeft deze zelf bij ons opgehaald.
Nou alweer paar dagen geleden een pakketje besteld bij Pinkorblue. Track & Trace code geeft aan dat deze twee dagen geleden al bezorgd is op het bezorgadres. Ik was toen niet thuis en bij mij thuis zou het niet mogelijk zijn. Ik heb ook geen kaartje in de brievenbus gekregen waar ik het pakketje zou mogen ophalen. Post.nl zegt dat ik langs de buren moet gaan vragen of deze daar ligt, maar Post.nl weet niet dat onze postbode pakketjes soms heel ver van het te bezorgen adres bezorgt. Bij onze dichtsbijzijnde buren ligt het pakketje niet.
Ik vind het heel erg jammer dat wij alweer deze allende met Post.nl hebben en dat ze zelf niet het fatsoen hebben om de situatie op te lossen en even te bellen met een oplossing. Alleen dat ze alles altijd opzijschuiven en wachten tot de situatie alweer vergeten is.

De oplossing

Ik hoor het graag wat voor oplossing ze hier hebben.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw van der Veerdonk,

    Uit uw bericht begrijp ik dat het niet helemaal vlekkeloos gaat wat betreft de pakketbezorging. Ik kan mij voorstellen dat u hier absoluut niet blij mee bent, en ik wil u dan ook mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

    Is er voor het pakketje van de afzender Pinkorblue ook getekend? Zou u mij daarvan de track & trace code kunnen sturen? Dan kijk ik graag nog even met u mee. Ik zie dat u vandaag ook telefonisch contact met mijn collega heeft opgenomen over een beschadigde zending. Gaat dit toevallig om hetzelfde pakket?

    Heeft u ook een klacht doorgegeven toen het pakket voor de Molenweg in Bergharen is achtergelaten? Zo niet, heeft u heel toevallig nog de 3S-code van dit pakket? Of heeft de echte geadresseerde dit al bij ons aangegeven?

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL
  2. Auteur
    Beata en Johan
    Datum
    Ik weet niet of de postbode zelf voor mijn pakketje heeft getekend maar de vrouwtje van boven 80 jaar waar deze gelaten is heeft het niet gedaan. De mevrouw komt pas dag later achter dat deze in haar garage was gelaten zonder toestemming en zonder überhaupt de postbode te laten zien. Mijn code zijn 3SBMAR00260926.
    Ik heb het niet toen gedaan om een klacht in te dienen alleen heb ik zelf het contact gezocht met de eigenaar van het pakketje en toen heeft de eigenaar bij mij te pakketje opgehaald. Deze pakketje was voor dit adres bedoeld VAN NULAND, Molenweg 41, 6617 BC Bergharen vervolgens was de postcode en staat doorgekruis en naar 5351ES Berghem veranderen en nog bij mijn buurman van Molenweg 43 geleverd want ik was niet thuis. Ik heb hier geen klacht ingediend en ik weet het ook niet of de eigenaar heeft het gedaan. Ik heb helaas geen track code.
    De klacht die ik vandaag heeft doorgegeven gaat over een andere pakketje vanaf buitenland (Polen) die ik vanmiddag heeft binnen gekregen en die inhoud van het pakketje helemaal beschadig was. Pakketje CP200446645PL
  3. Auteur
    Beata en Johan
    Datum
    Willen jullie hier nog een oplossing aanbieden?
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw van der Veerdonk,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Sorry dat u zo laat een reactie van mij ontvangt. Nadat u een tweede reactie had gestuurd, is uw klacht weer onderaan de 'stapel' beland.

    Toen ik uw klacht over het bezorgen van uw pakket (3SBMAR00260926) op het verkeerde adres wilde noteren, zag ik dat hier al een klacht over is ingediend. Deze klacht is inmiddels met de bezorger besproken en u mag ervan uitgaan dat een situatie als dit niet weer voor zal komen.

    Wat betreft het pakket dat ik opgehaald door de geadresseerde uit Berghem, kan ik geen klacht voor u indienen. Dit is alleen mogelijk aan de hand van de Track&Trace-code. Mijn excuses voor het ongemak.

    Goed dat u de klacht over het beschadigde pakket aan mijn collega van de telefonische klantenservice had doorgegeven. Dit is inmiddels opgepakt. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen