Klacht POSTNL: Bezorgmoment klopt regelmatig niet
Details
De klacht
Gisteren (11 nov 2016) een pakje verwacht (zie referentienummer), volgens de site tussen 17:30 en 19:30. Speciaal hiervoor maatregelen genomen om tussen deze tijden thuis te zijn. Bezorger kwam vóór 15:00, dus een nietthuis-briefje in de bus. Een paar keer die middag de nietthuis-code ingevoerd om het pakje bij een postnl-punt te laten bezorgen, zodat ik het zelf kan afhalen. Dit was niet mogelijk, volgens een medewerker (gebeld) waren er problemen met de nietthuis-functie. Het bezorgmoment was ondertussen verplaatst naar vandaag 16:30 en 18:30. Vandaag (de 12e om 11:00) weer op de site gekeken, het bezorgmoment is nu niet bekend :-( Ik weet dus niet wanneer ik thuis moet blijven.Vandaag is de nietthuis-code niet meer bruikbaar omdat het gisteren vóór 22:00 ingevoerd moest worden.
Telefonisch was postnl gisteren begin van de avond ook niet meer bereikbaar.
Het niet kloppen van het bezorgmoment is al een paar keer gebeurd, de bezorger is vaak te vroeg en soms te laat.
De oplossing
1) Als er een bezorgmoment opgegeven wordt zou ik het erg waarderen dat postnl zich daar ook écht aan houdt, anders heeft dit totaal geen zin.2) Graag de mogelijkheid om tot 22:00 te bellen, voor als er problemen zijn met de nietthuis-invoer.
3) Graag een altijd werkende nietthuis-functie, of terugvallen op 2) tot 22:00.
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.